مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت،شیشه هایی هستند که به مراتب مقاوم تر از شیشه های معمولی می باشند. این بدان معناست که برای شکسته شدن به ضربات قوی تری نیاز است و همچنین زمانی که می شکنند به قطعات کوچک تبدیل می شوند .

شیشه های سکوریت از شیشه باز پخت شده تحت فرایند حرارتی ساخته می شود این فرایند منجر به افزایش مقاومت مکانیکی در برابر ضربه و لرزش شده و سپس از شکستن تبدیل به قطعات کوچک و منظم و معمولا مربع شکل به جای قطعات تیز و بلند و خطرناک می شوند که خطراتجراحتی بسیار کمتری دارد .

شیشه های سکوریت در صنایعی مانند ساختمان سازی ، اتومبیل و حمل و نقل همانند دیگر محدوده ها کاربرد فراوانی دارد . شیشه های جلو اتومبیل و پنجره ها ، به بخش های شیشه ای نمایساختمان درب کشویی شیشه ای و پارتیشن در خانه ها و ادارات و مبلمان شیشه ای مانند نیز از این نوع شیشه همراه با ترکیب دیگر فن آوری ها استفاده می شود .

شیشه سکوریت به سازندگان و معماران اجازه استفاده بیش تری از شیشه در ساختمان را می دهند وآن را مطابق با استاندارد های ایمنی جهانی در بالاترین سطح می کنند .منبع:شیشه سکوریت

جدیدترین تکنولوژی ها در ساخت پنجره دو جداره


با استفاده گسترده از محصولاتکارآمد در زمینه صرفه جویی در انرژی و ایجاد آرامش در فضای داخلی ساختمان ها هر روز ،تکنولوژی وابزار جدیدی در زمینه بهبود کیفیت این محصولات به وجود می آیند.

پنجره دو جداره دو جداره یکی از محصولاتی است که سازندگان ومالکان به استفاده بیشتر آن علاقه مند شده و سازندگان این محصول نیزهر ساله در مسیر ایجاد تغییرات مثبتو کارآمد تر شدن آن تلاش می کنند.


در راستای علاقه مندی افراد بههوشمند سازی و پیشروی هر روز ابزار هوشمندسازی در ساختمان ها، تولید کنندگان پنجره های دو جداره نیز به استفاده از آن روی آورده ویکی از مواردیکه مطرح است،استفاده از شیشه های هوشمند در پنجره دو جداره UPVC می باشد.

شیشه های هوشمند برای دهه هاستکه وجود دارند اما قیمت بسیار بالا آن را تنها قابل استفاده در برنامه هایکاربردی خاص مانند پنجره های هواپیماهای جدید مانند بوئینگ کرده بود.اما نوع جدیدی از شیشه پنجره الکتروکرومیک که در پاسخ به کم و زیاد شدن شارژ الکترونیکی تعقیر رنگ می دهد وجود دارد که بسیارکاربردی وتطابق پذیر با تکنولوژی در حال حاضر در بازار است و می تواند حتی بسیار ارزان تر نیز باشد.


محصولاتی که تولید شده است می تواند به صورت اختیاری و انتخابی،مانع عبور نور مرئی خورشید و نورهایی که تولید گرما می کنند،مانند اشعه مادون قرمز شوند.در حال حاضر مراحل این تکنولوژی بسیار رو به پیشرفت است وبراساس این طراح ها خط تولید نمونه های اولیه آن درحال راه اندازی است.

کلید داشتن پنجره هوشمند چارچوب آن است.این پروفیل از نانو کریستال های ساخته شده از یک ماده رسانایالکتریکی و جاسازی شده در یک ماده شیشه ای تشکیل شده است.


نانو کریستال و ماده شیشه ای دارای خواص نوری مجزا می باشد که به هنگام شارژ ویا خالی شدن از بار الکتریکی،تعقیر می کنند.نانو کریستال ها همچنین می توانند به اشعه نورهای نزدیک مادون قرمز اجازه ورود بدهند ویا مانع از ورود آن ها شوند.

نانو کامپوزیت ها قادر به مسدود کردن تا 90 درصد از نور نزدیک به مادون قرمز و 80 درصد از نور مرئی در مدت زمان کم تر از یک دقیقه می باشند.

علاوه بر کنترل میزان نور فضایداخلی در زمینه صرفه جویی در انرژی در روزهای گرم تابستان نیز بسیار کارآمد بود.و ترکیب آن با تکنیک های ساخت ارزان تر موب تقویت ویژگی قابل اطمینان بودن وقابل استفاده عمومی بودن این محصول می شود. منبع :پنجره دو جداره

درب های اتوماتیک شیشه ای گردان


درب های شیشه ای گردان جزئی از نما محسوب می شوند.آن ها نقطه تمرکز محل وروردی به عنوان معرف ساختمان می باشند.به کمک استفاده از درب های گردان زیبا از لحاظ معماری ،می توان یکاحساس اولیه بسیار عالی به بازدید کنندگان بخشید.

درب های گردان از لحاظ جنس نامحدود هستند و می توان آن ها را با هر نوع سبک معماری هماهنگ ساخت.ویژگی درب های شیشه ای گردان در این است که نحوه عملکرد افرادی که وارد و خارج میشوند برای افراد داخل قابل مشاهده می باشد.


یکی از مزیت های بزرگ درب اتوماتیک شیشه ای،کارایی آن ها در حرکت افراد به داخل و خارج ساختمان می باشد.برخلاف درب های دیگر افراد می توانند بدون نیاز به فضای ی بیش تر از ورودی های استاندارد همزمان داخل و خارج شوند.


این مزیت در ساختمان های پر رفت آمد کارایی بیش تری دارد.

درب های شیشه ای اتوماتیک گردان دارای سنسور های حفاظتی کنترل سرعت می باشد که از حرکت سریع و فشار آوردن بیش از حد افراد به درب جلوگیری می کند.

عملکرد بدون صدا به واسطه استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه تسمه ها و دنده ها ،قابلیت استفاده از سنسورهای بسیار حساس جهت جلوگیری از فشار به افراد ناتوان،هشدارحریق و عملکرد بسته شدن یا باز شدن اضطراری درب،اجتناب از برخورد و حالت امنیتی در شب،قابلیت تنظیم به صورت قفل شدن درب پس از ورود هر نفر و نیاز به تائیدیه برای باز شدن و اجازه ورود به افراد بعدی و تشخیص فلزات و اشعه ،از دیگر مزیت های درب های شیشه ای اتوماتیک گردان می باشند.


درب اتوماتیک شیشه ای گردان را می توان مانند درب های معمولی در مواقع قطع برق و شرایط جدی نامناسب به حالت دستی استفاده کرد وهمچنین درب های غیر اتوماتیک گردان به سادگی قابل تعقیر به درب های اتوماتیک می باشد.

از دیگر مزیت های درب های گردان عملکرد بازبودن درب،همزمان با بسته بودن آن می باشد.از این رو به طرزفزاینده ای ،مانع نفوز هوا به داخل و خارج ساختمان می شوند.


عایق بودن درب های گردان،مانع بسیار خوبی جهت جلوگیری از ورود صدای بیرون و گرد وغبار به داخل ساختمان میشود و از بیرون رفتن گرما در فصل سرما و هوای مطبوع وخنک داخل در فصل های گرم جلوگیری کرده که تأثیر بسزایی در صرفه جویی در انرژی دارند.منبع:درب اتوماتیک شیشه ای


استفاده ازتکنولوژی RFIDدر راهبندها


راهبند بازویی از رایج ترین انواع راهبندهاست که در مکان های صنعتی و تجاری که دارای فضای محدود هستند وسرعت عبور از آن ها مهم است ،کاربرد فراوانی دارند.

باتوجه به نیاز طول بازوی آن قابل تغیر بوده و سرعت بازشدن آن قابلیت کنترل شدن دارد.

درراهبند های جدید درایو مستقیم تعبیه شده که منجر به حذف شدن تسمه،قرقره و دیگر متعلقات جانبی گشته که باعث ایجاد امنیتی بیش تر در محافظت از وسایل نقلیه در هنگام عملکرد و آسیب دیدن خودرو می شود.

آخرین نسل از راهبند ها،سهولت استفاده ،انعطاف پذیری و سرعت در حرکت در ورودی و خروجی رابه همراه دارد.که در این نوع راهبند ها،رانندگان بدون نیاز به تحویل بلیط یا کارت و چک کردن هر یک از آن ها توسط متصدی و یا حتی اسکن بارکد توسط تک اسکنر ،اجازه دسترسی را می دهند.

RFIDیک تکنولوژی وایرلس جهت تشخیص و تعقیب خودرو می باشد. توسط این تکنولوژی تمام خودرو ها چه ایستاده و یا چه در حال حرکت،بدون نیاز به خط دید قابلیت شبکه و شناسایی را دارند.تمام ارتباط ،مابین دو سنسور به نام های تگ خوان وتگ اتفاق می افتد ،تگ ها سنسور های کوچکی هستند که به خودرو متصل شده،یک شماره شناسایی منحصر به فرد داشته که خودروی مورد نظر را قابل تمایز می کندوهمچنین یک حافظه بسیار کوچک جهت ثبت اطلاعات ضروری مانند شماره شناسایی،شماره خودرو و غیره دارد.

تگ خوان دستگاهی است که تگ های محیط اطراف را شناسایی کرده،با آن ها ارتباط برقرار می کند واطلاعات تگ ها را به سیستم LAN یا اینترنت منتقل می کند.

با استفاده ازسیستم تآیید محافظ رمز عبور،تنها به خودرو های مجاز اجازه ورود داده می شود که باعث ایجاد امنیت بالا در ورودی می شود.

راهبند به محض دریافت اطلاعات مجوز ورود ،عمل کرد وبه طور خودکار باز می شود که هم موجب صرفه جویی در زمان شده و همچنین از خطا هایی که هنگام عملکرد دستی ایجاد می شود اجتناب می گردد.

سیستم مدیریت پارکینگ جهت تشخیص و مدیریت خودرو ها در پارکینگ فضای تجاری،اداری،مجتمع های مسکونی ،مکان های خصوصی ،انبار،کانتینرها وغیره طراحی شده که شامل یک تگ که به شیشه اتومبیل متصل شده است و هنگامی که خودرو به محل ورودی می رسد،دستگاهی به نام UHF،IDتگ را با برد بالا جهت اعتبار سنجی خوانده و هنگام تآیید اعتبار کنترلر سیگنالی به راهبند ارسال کرده و راهبند باز می شود و تمام این مراحلضبط و ذخیره می گردد.

این سیستم همچنین قابلیت استفاده از ویژگی های اختیاری همچون اتصال دوربین برای گرفتن عکس،شمارشگر و سیستم هشدار ورودغیرمجاز راداراست.

همچنین تیکت ها را می توان با طراحی جدید به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی پویا به کار برد. این نوع سیستم راهبند می توانددارای لوازم جانبی مختلفی از قبیل صفحه کنترل پرتابل باشد که کاربرد دارایامکان پشتیبانی کامل برای خدمت به مشتریان ،بهره برداری مناسب و نظارت بر محل ورود و دریافت اطلاعات طبق زمان واقعی،اضافه کردن تیکت به صورت آزاد انه و تعریف پذیر می باشد.

این راهبند در تمام مکان های عمومی و خصوصی قابل استفاده بوده و دستگاه های صدور مجوز به طور کامل قابل اعتماد عمل می کنند.

تکنولوژیRFID به گونه ای ایده آل طبق فن آوری های آینده مجهز شده است،طراحی این سیستم در جهت نیاز کمتر به نگهداری و تعمیر می باشد و بسیار سریع و کارآمد است.این راهبند قابلیت اسکن چندین تیکت را از یک نقطه اسکن به طور همزمان دارا می باشد به همین جهت نیاز به انتظار در صفوف و یا هدایت توسط نیروی انسانی را کاملآمذتفع ساخته است.این راهبند ها کاملآقابلیت تشخیص تگ های نامعتبر را دارند و از ورود آن جلوگیری می کنند.

استفاده راحت و بدوناتلاف وقت،بهره مندی مشتریان از سیستم منظم و بدون نیاز به دست و تشخیص خودکار مجوز و پلاک با استفاده از راهبند های RFID امکان پذیر می شود.

اینسیستم قابلیت نصب بر روی انواع راهبند ها می باشد و راه اندازی کارآمد و سهولت و قابلیت اطمینان در سطح بالا و خدمات استاندارد را به همراه خواهد داشت.منبع:راهبند

انواع سنسوردر درب های اتوماتیک تلسکوپی

درب های تلسکوپی یک مزیت بزرگبرای فضاهای کوچک می باشند،درب های تلسکوپی برای به حداکثر رساندن عرض ورودی و خروجی و سهولت در رفت و آممد طراحی شده اند ومی توانند در ورودی های باریک یک فضای کاملآباز و عریض ایجاد کنند.

درب تلسکوپی به طور معمول قابلیت باز کردن 55تا60درصد از عرض ساختار را دارد مهم ترین بخش از درب هایاتوماتیک را سنسور درب تشکیل می دهد سنسور ها با توجه به نوع درب و موقعیتقرارگیری انواع مختلفی دارند یکی از انواع رایج سنسورها که در درب های تلسکوپی کاربرد دارد سنسور اینفرارد می باشد.

سنسورهایاینفرارد به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم می شوند.سنسورهای اینفرارد اکتیو قابلیت تشخیص حضور در حالت حرکت و ایستاده را دارا بوده و در برابر خطاهای تأثیر منفی بازتاب ،نور خورشید و نورهای مصنوعی ایمن است.

آن ها از سطح بازتاب بر روی زمین عکس گرفته وتغییر در ویژگی و ظاهر هر یک از این بازتاب ها به منزله وجود شخص ویا شی در محدوده تشخیص بوده و باعث فعال شدن رله سنسور شده ودر نهایت منجر به باز شدن درب می شود.

سنسوراکتیو برای تشخیص متکی به باز خورد تشخیص تغییر در محدوده تحتپوشش می باشد.با ارسال یک جریان پابت از محرک ،این سنسورها میزان تعقیرات را نسبت به میزان پیشین اندازه گیری ومقایسه می کند.

از آن جایی که این تماس رفت و آمد دائمی است ،حسگرهای فعال تعداد قابل توجهی انرژی بیش تری نسبت به سنسورهای پسیو مصرف می کنند.

نوعدیگر این سنسورها از نوع پسیو می باشد این سنسورها حرارت بدن را تشخیص می دهند.سنسورهای مادوم قرمز به طور گسترده در سیتم های امنیتی و حفاظتی استفاده می شود.

زمانیکه سنسور به صورت آماده به کار تنظیم می شود،سنسورهای تشخیص حرکت فعال می گردند.هنگامی که سنسور گرم می شود تشخیص حرکت و گرما را درمحیط اطراف می دهد و ایجاد یک شبکه محافظ می نماید و عملکرد دستوری باز شدن درب را صادر می نماید.

از انواع دیگر سنسورها که در درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به کار می روند ،سنسورهای میکروویو می باشند.مایکروویو اشعه الکترو مغناطیسی است که محدوده فرکانس 3%تا 300گیگا هرتز می باشد.

اینامواج بیش تر برای مسائلی غیر از رادیو و تلوزیون استفاده می شوند.برخلاف دیگر امواج ،این امواج پرتو های باریک هستند که با مشخصه هایی مانند پهنای باند وسیع ونرخ انتقال داده منتقل می شوند.

این امواج در سیستم های امنیتی ئ حفاظتی کاربرد وسیعی دارد.آن ها فرکانس سیگنال های منتقل و منعکس شده راثبت و مقایسه می کنند.افراد و اشیاء با حرکت و ورود به محدوده تشخیص وتحت پوشش سنسور،باعث نابرابری توازن بین فرکانس های ساطع شده و دریافت شدهمی شوند،درنتیجه رله سنسور فعال شده و باعث بازشدن درب می گردد.

سنسورهای،مایکروویو دارای یک محدوده تشخیص بزرگ می باشند،آن ها می تواند یک تک حرکت را تشخیص داده ویا ترافیک دوجهته را تشخیص دهند و می توانند در اطراف درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نصب شوند و عملکرد تشخیص خوب ،بدون تأثیر حرکت درب بر روی امواج سنسور داشته باشند. منبع:درب اتوماتیک شیشه ای