مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

گچبری پیش ساخته مدل تی وی وال کلاسیک

تی وی وال کلاسیک

همانطور که گفتیم یکی از سبکهای طراحی تی وی وال سبک کلاسیک می باشد. از گذشته تا به حال برای انواع فضاها این سبک طراحی مرسوم بوده است. در این مدل طراحی با در نظر گرفتن وضعیت محیط تیوال، انتخاب پهنای مناسب ابزار، المان های دکوراتیو و در آخر انتخاب رنگ مناسب توصیه می شود. معمولاً در سبک های کلاسیک از المان های دکوراتیو بیشتر استفاده می شود.

تی وی وال کلاسیک
اما سبک های نئوکلاسیک و گچبری سقف یا دیوار بیشتر به سمت طرح های ساده تر و در عین حال مدرن و شیک رفتند. که همین امر موجب شده است که امروزه طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. شما میتوانید با در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی خود برای طراحی تی وی وال سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.
بهتر است برای طراحی این سبک ها عجله نکنید و با چند طراح دکوراسیون و متخصص این کار در این باره مشورت کنید زیرا ممکن است شما با سبک ها و طرح هایی که وجود دارد به طور کامل آشنایی نداشته باشید. همچنین شما می‌توانید زمانی که از گچبری سقف برای طراحی استفاده کردید موردی که با آن همخوانی دارد را برای گچبری دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و به آن زیبایی بیشتری ببخشید.
در نظر داشته باشید که یکی از مناسبت ترین و به صرفه ترین انتخاب در بین متریال های موجود برای طراحی تی وی وال منحصر به فرد و زیبا، استفاده از ابزار پلی یورتان یا استفاده از گچبری سقف و دیوار می باشد. شما می توانید با استفاده از ابزار پلی یورتان و گچبری، بر روی دیوار پشت تلولیزیون و یا هر دیوار دیگری، قاب بسیار زیبا بندازید و تلویزیون را در قسمت میانی آن قرار دهید.
امروزه بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی به صاحبان خانه برای زیباتر شدن آن، طراحی تی وی وال را پیشنهاد می دهند. زیرا این کار موجب می شود که زیبایی داخلی خانه دو چندان شود. طراحان معاری داخلیبه شدت به گچبری سقف و طراحی تی وی وال علاقه مند هستند. بنابراین اگر دیوار پشت تلویزیون شما طرحی ندارد، حتما برای زیبا تر شدن آن دست به کار شوید.
ابزار پلی یورتان چیست؟
سوالی که ممکن است برای شما به وجود آید، این است که ابزار پلی یورتان چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با پاسخ به این سوال که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، آشنا کنیم؛ پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
پلی یورتان چیست؟
ابتدا بهتر است بدانید که اصلا خود ماده ی پلی یورتان چیست، سپس با ابزار پلی یورتان بیشتر آشنا شوید. پلی یورتان ها در واقع در یکی از دسته های مواد شیمایی می باشند که به وسیله ی واکنش پلی ال ها به همره ابزوسیانات ها، به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می شوند.

پلی یورتان یک ماده فوم متراکم می باشد که همه ی ویژگی های چوب را بدون هیچ گونه عیب و نقص موجود در آن را، دارد. منظور از عیب و نقص چوب همان پوسیدگی و ورقه ورقه شدن و ترک خوردی می باشد، که هیچ کدام را ندارد.

انواع فوم پلی یورتان
پلی یورتان ها در واقع به شکل های متفاوت از جمله موارد زیر در دنیا کاربرد دارند.


  • فوم های سخت

  • فوم های نرم

  • الاستومرها

  • رزین

  • ترموپلاستیک الاستومر ها

  • پوشش و …
یکی از مهمترین کاربرد های پلی یورتان ها، استفاده به عنوان ابزار پلی یورتان دکوراتیو (گچیری پیش ساخته) می باشد. ابزار پلی یورتان با هدف ایجاد طرح ها و همین طور جلوه های زیبای دکوراتیو در محیط های داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. بنابراین تا اینجا متوجه شدید که ابزار پلی یورتان چیست و به طور کلی چه کاربرد هایی دارد.
منبع: پخش گچبری پلی یورتان

طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته

یکی از سبک های جدید طراحی دکوراسیون داخلی طراحی تی وی وال می باشد. منظور از تی وی وال همان دیواره پشت تلویزیون می باشد که به تازگی برای زیباتر شدن خانه آن را در طرح ها و مدل های مختلف دیزاین می کنند. یکی از طرح هایی که میتوان برای تی وی وال مورد استفاده قرار داد گچبری میباشد. علاوه بر گچبری سقف می توانید از گچبری دیوار ها با استفاده از گچبری پیش ساخته برای زیباتر شدن آن ها استفاده کنید.


ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان
یکی از مواردی که می تواند انرژی و انگیزه ی بیشتری برای زندگی کردن بدهد، تغییر و ایجاد تنوع در زندگی می باشد. تغییر و همین طور دوری از تکرار و روز مرگی هر چقدر ام کوچک باشد انرژی های محیط را افزایش می دهد. از جمله این تغییرات می تواند تغییر در دکوراسیون و لوازم خانه و یا شاید کمی بزرگ تر، بازسازی خانه باشد. و اما گچبری پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد.

باید بگویم که امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت و ایجاد تغییر در عملکرد سازندگان مسکن از روش های سنتی به روش های مدرن و صنعتی و همین طور به کارگیری از تکنولوژی های جدید، این بازسازی ها دیگر کار سخت و دشوار و پر هزینه نمی باشند. استفاده از این تکنولوژی های جدید موجب شده است که سرعت اجرا افزایش پیدا کند. علاوه بر این مورد موجب افزایش کیفیت، اقتصادی بودن، سبک سازی، طراحی مدرن، استفاده بهینه از منابع و همین طور افزایش عمر مفید ساختمان می شود.
ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز جزو این تکنولوژی جدید که در پاراگراف بالا عرض کردیم، می باشد که کاربرد های بسیار زیادی در معماری داخلی و خارجی ساختمان ها دارد و به راحتی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای قطعات گچبری دکوراتیو داخلی سیاختمان و یا سیمانکاری های تزیینی در نمای ساختمان می باشند.

ابزار پلی یورتان در انواع مختلفی مثل ابزار نور مخفی، ابزار گلویی، قرنیز، طاقچه ها، پروفیل های قاب، گل ها و گنبد های زیبای سقفی ، ستون و سر ستون، قابهای پیرامونی درب و پنجره، قطعات تزینی،چراغ دانهای دیواری و … قابل استفاده می باشند. استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان و یا گچبری پیش ساخته موجب شده است که ایجاد هر طرح و جلوه های زیبایی دکوراتیو کاملا طبیعی و مدرن با هر سلیقه ی برای طراحان و معماران فراهم شود.

ویژگی های استفاده از گچبری پیش ساخته پلی یورتان
استفاده از ابزار پلی یورتان یکسری ویژگی به همراه دارد که عبارتند از:

  • ماندگاری ابزار پلی یورتان

  • مزایای زیباشناختی

  • چسبندگی رنگ

  • سهولت نصب

  • تی وی وال مدرن و گچبری سقف

  • تی وی وال مدرن
یکی از پرطرفدارترین سبک هایی که برای تی وی وال امروزه بسیار استفاده می شود، تی وی وال نئوکلاسیک میباشد. این سبک طراحی مانند گچبری سقف و دیوار بسیار طرفدار دارد. برای درک بهتر این نوع سبک طراحی می توان تعریفی ساده بیان کرد. به این صورت که نئوکلاسیک تغییری محسوس در طراحی اما در عین حال ساده و دلنشین و در آخر انعطاف پذیر می باشد.

با توجه به اینکه در سبک های کلاسیک از مدلهای مختلف گل ها و موتیو عکس های پر زرق و برق استفاده می شود، در سبک نئوکلاسیک این مدل گل ها پر زرق و برق حذف شده و از گل های گوشی ساده تر استفاده می شود.
نصب طراحی برای تی وی وال از نظر اقتصادی به صرفه تر از طرح های کلاسیک و گچبری سقف و دیوار می باشد و همینطور در عین حال سادگی و زیبایی را خواهد داشت. با در نظر گرفتن مزایای ابزار پیش ساخته پلی یورتان، با کمترین هزینه و زمان میتوان تغییری اساسی در تی وی وال به وجود آورد.
منبع: ابزار پیش ساخته پلی یورتان

استفاده ابزار پلی یورتان در خانه

چیدمان نشیمن اطراف دیوار تلویزیون


بهتر است بدانید که به دلیل قرار گرفتن تلویزیون در قسمتی از اتاق نشیمن خانه، از مبلمان راحتی استفاده شود. چنانچه محیط مورد نظر شرایطی برای استفاده از مبلمان به شکل L را دارد؛ بهتر است از این نوع مبل ها استفاده شود تا مزاحمت کمی به وجود آید و افراد بتوانند با کمترین میزان چرخش سر دید بسیار مناسبی به تلویزیون داشته باشند.
طراحی شیک و مدرن دیوار پشت تلویزیون

نکته مهم دیگری که باید در زمان طراحی دیوار پشت تلویزیون به آن توجه کرد این است که تلویزیون به هیچ عنوان در کنار پنجره و یا روبه روی آن نباشد. به طور کلی زاویه دیوار پشت تلویزیون و قرار گرفتن خود تلویزیون بایستی به گونه ای باشد که منبع نوری در روبروی آن و یا قسمت های کناری آن وجود نداشته باشد. بنابراین در زمان طراحی به وسیله ابزار پلی یورتان به این نکته توجه داشته باشید.

ایده های طراحی دیوار پشت تلویزیون

در همه قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی از جمله دیوار پشت تی وی می توان از ایده های بسیار متفاوتی استفاده کرد. این ایده ها می تواند از ترکیب سبک های مختلف، متریال گوناگون باشد. استفاده از این ایده ها می تواند محیطی زیبا تر و کامل تر به وجود آورد. در ادامه چند ایده مختلف در طراحی دیوارهای پشت تلویزیون با گچبری سقف آشپزخانه و … شرح داده ایم؛ با ما همراه باشید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با سنگ

یکی از طرح هایی که می توان با استفاده از آن دیوار پشت تلویزیون را از سادگی خارج کرد، سنگ و دیوارهای طرح سنگ می باشد. این سنگها در مدل ها و سبک های متفاوتی تولید می شوند که شما این امکان را دارید با توجه به متراژ دیواری که مد نظر دارید آنها را تهیه کنید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با استفاده از رنگ ها

به طور کلی تلویزیون ها بر روی دیوارهایی با رنگ خنثی مثل سفید، مایل به سفید و طوسی بهتر به نظر می رسند. البته اگر قصد دارید که کمی صفحه نمایش خود را استتار کنید می توانید از رنگ های تیره مثل مشکی استفاده کنید. و یا تلویزیون خود را بر روی دیواری که با رنگ های پر جنب و جوش احاطه شده‌اند نصب کنید. برای این کار می توانید از ابزار پلی یورتان رنگی نیز استفاده کنید.

استفاده از گالری در دیوار پشت تلویزیون

ممکن است هر شخصی استفاده از تابلو در اطراف تلویزیون را ایده مناسبی نداند و به آن علاقه ای نداشته باشد زیرا استفاده از این تابلو ها بیش از اندازه دکور تلویزیون را تحت تاثیر قرار می دهند. شما این امکان را دارید که با کنترل تابلوها و با در نظر گرفتن سلیقه شخصی تان دکور پشت تلویزیون را متفاوت و خاص کنید. و یا از ابزار پلی یورتان استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در اطراف دیوار پشت تلویزیون

چنانچه شما جزو افراد طبیعت دوست هستید و به طرح های طبیعتی علاقه مند هستید؛ به کارگیری از گل و گیاه در دیزاین دیوار پشت تلویزیون را فراموش نکنید. استفاده از گل و گیاه می تواند در زمان تماشای تلویزیون شادابی زیادی را به همراه داشته باشد. برای اینکه حس طبیعت را بیشتر دریافت کنید می توانید از چوب و سنگ نیز در دیزاین دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

استفاده از قفسه بندی

در بعضی از موارد ممکن است افراد بخواهند که اطراف تلویزیون را نسبت به دیوارهای دیگر شلوغ تر کنند و به این وسیله مهم بودن آن را نشان بدهند. در این موارد باید از انواع قفسه ها و شلف ها چه به شکل دیواری و چه به شکل استند استفاده کرد تا فضای تلویزیون را از سادگی خارج کرد. برای این کار می توان از ابزار پلی یورتان نیز کمک گرفت.

استفاده از ابزار پلی اورتان برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

یکی از مدرن ترین طرح های دیزاین دیوار پشت تلویزیون قاب بندی دیوار به وسیله ابزار پیش ساخته پلی یورتان میباشد. به وسیله ابزار پلی یورتان میتوان قاب بندی های زیبا بر روی دیوارها ایجاد کرد. به کارگیری این ابزار موجب می شود تا در صورت تمایل به استفاده از دیگر اشیا دکوراتیو مثل آینه کاری، کاغذ دیواری، تابلو نقاشی، پتینه کاری، نقاشی دیوار پرداخت و نتیجه نهایی کار را مجلل تر و زیباتر کرد.
منبع: ابزار پلی یورتان

انواع گچبری پیش ساخته مدرن

یکی از دلایلی که امروزه افراد تصمیم گرفتند تلویزیون های خود را بر روی دیوار نصب کنند، روی کار آمدن تلویزیون های تخت ال ای دی و یا ال سی دی است.

البته کمبود فضا نیز در برخی از خانه ها موجب شده که افراد مجاب به نصب تلویزیون بر روی دیوار شوند. با این کار می توانند فضای کمتری را برای تلویزیون اشغال کنند.

نصب تلویزیون بر روی دیوار باعث شد که هم طراحان دکوراسیون داخلی و هم صاحبان خانه به دیزاین دیوار پشت تلویزیون بیشتر اهمیت دهند. علاوه بر گچبری پیش ساخته گچبری دیوار نیز وجود دارد که برای برخی از دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از این دیوارها می تواند دیوار پشت تلویزیون باشد.

یکی از دیوارهای مهم در هر مکان و در هر خانه‌ای دیوار پشت تلویزیون می باشد، که بهتر است متناسب با فضای داخلی تا حدودی از ساده بودن خارج شود. امروز طرح ها و ایده های بسیار گوناگونی برای طراحی دیوار پشت تلویزیون وجود دارد و شما می توانید علاوه بر گچبری سقف از گچبری دیوار ها استفاده کنید.

واما دقیقاً گچبری پیش ساخته چیست؟
متریال به کار رفته در دیوار پشت تلویزیون چیست؟

متریال گوناگونی برای طراحی و ساخت تی وی وال ها پیشنهاد می شود. برای این کار می توان از باکس هایی که توسط کناف یا ام دی اف تولید شده‌اند، استفاده کرد. کناف از مصالح انعطاف پذیر و دینامیک برای به کار گیری در دیوار پشت تلویزیون، استفاده می کند. برای طراحی دیوار پشت تلویزیون می توان از الوارهای چوبی نیز استفاده کرد؛ البته الوار هایی که پلی استر شده باشند. استفاده از چوب می تواند در زمان مشاهده تلویزیون حس تازگی و طبیعت را به شما انتقال دهد. البته این طرح برای همه منازل مناسب نمی باشد.

یکی دیگر از متریال بکار رفته در دیوار پشت تلویزیون انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان میباشد که امروزه توانسته متریال قالب در بازار برای طراحی و اجرای دیوار پشت تلویزیون شود. علاوه بر این مورد و گچبری سقف، از گچبری دیوار نیز برای این منظور استفاده می شود.
متریال های دیگری مثل انواع آجرهای تزیینی، سنگ ها و دیوار پوش هایی با طرح سنگ ریز نیز برای این منظور میتوان استفاده کرد.

نکاتی مهم برای طراحی دیوار پشت تلویزیون
عوامل زیادی برای طراحی دیوار پشت تلویزیون وجود دارد که اگر به آنها توجه شود قطعاً نتیجه ی بهتری برای شما خواهد داشت. این نکات مهم علاوه بر دیوار به محیط پیرامون تلویزیون و گچبری سقف نیز بستگی دارد. از جمله مهمترین نکات می تواند موارد زیر باشد:

انواع گچبری پیش ساخته برای مکان قرارگیری تلویزیون

طراحی دیوار پشت تلویزیون می تواند در تی وی روم ساخته شود. البته این امکان وجود دارد که در خانه های بزرگ یا کوچک بخشی از پذیرایی را به دیوار پشت تلویزیون اختصاص داد و از گچبری سقف و دیوار برای طراحی آن استفاده کرد.
بدیهی است که هر چقدر اتاق نشیمن بزرگتر باشد برای تغییر و طراحی دست شما برای استفاده از المان های متفاوت باز تر می باشد.

زاویه دید مناسب تلویزیون
فضای قرار گرفتن تلویزیون باید به گونه ای باشد که افراد در هنگام تماشای آن کمترین میزان فشار را متحمل شوند. ارتفاع قرار گرفتن تلویزیون بر روی دیوار باید به گونه ای تنظیم شود که در هنگام قرار گرفتن در مقابل آن چشمان شما هم تراز با آن و خط دید در راستای وسط صفحه باشد. بنابراین در زمان طراحی قاب و دیوار پشت تلویزیون به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید. تا گچبری سقف و دیوار به خوبی انجام شود.
منبع: ابزار پیش ساخته

جدیدترین گچبری سقف پذیرایی

اهمیت طراحی گچبری پیش ساخته برای آشپزخانه

از زمانی که آشپزخانه ها اپن شده است و بیشتر نمایان شده، دکوراسیون داخلی آن نیز مهمتر شده است. به همین خاطر روز به روز توجه به نکات آشپزخانه بیشتر و بیشتر می شود. یکی از بزرگترین سطوحی که هر طراح و معمار و دکوراتیوی، می تواند بر روی آن مانور دهد، سقف می باشد.


در ساختمان های امروزی، معمولا آشپزخانه ها از محل نشیمن کاملا مشخص هستند و مهمانان کاملا به آنها مشرف هستند. همچنین خانم های خانه معمولا بیشتر وقت خود را در آشپزخانه ها سپری می کنند؛ به همین خاطر زیبایی و جذاب بودن آشپزخانه ها می تواند بر روحیه آنها تاثیر مثبت بگذارد. وقتی مادر خانواده روحیه ی خوبی داشته باشد، به دنبال آن همه ی اعضای خانواده نیز روحیه بهتری خواهند داشت.

گچبری و گچکاری از صد ها سال پیش در ایران جزو تزئینات ساختمانی به حساب می آمد و در بنا ها وجود داشته است که با گذشت زمان مثل همه ی عناصر تزئینی تغییر شکل پیدا کرده است.
گچبری پیش ساخته

یکی از موارد مهمی که در گچکاری باید به آن توجه شود، نسبت گچ و آب می باشد. گچکاران حرفه ای مقدار صحیح ترکیب آب و گچ را به درستی می دانند. زیرا در صورتی که از آب یا گچ به مقدار بیشتر استفاده شود، ترک های ناشی از تبخیر آب در سطوح دیوار ها بیشتر می شود. که این مورد زیبایی آن را خدشه دار می کند.
اما بدنید از گچبری پیش ساخته ابزار پلی یورتان و تفاوت آن با چوب

اگر چه میزان آب این مواد ترکیبی بیشتر از گچ موجود در آن باشد؛ کار کردن با آن راحتر می باشد، ولی زیبایی آن بخاطر چند تا ترک در گچبری سقف، از دست خواهد رفت. از طرفی دیگر اگر میزان گچ موجود در مواد نیز بیشتر باشد، خاصیت شکل پذیری و انعطاف پذیری خوبی پیدا نخواهد کرد. بنابراین تجربه داشتن در این کار حرف اول را می زند تا گچبری پیش ساخته در نهایت مورد قبول باشد.

گچبری سقف آشَپزخانه
مشکل اصلی گچ، ضعف شدید در برخورد با آب می باشد. در چنین شرایطی اگر لوله های آب نشتی کنه، گچکاری به سرعت باد می کند و پوسته پوسته می شود. در این شرایط باید برای برطرف کردن این مشکل، آن را تخریب کرد و مجدد ترمیم کرد. همچنین ترمیم باید با دقت زیاد انجام شود تا بعد ها فاصله ی گچبری سقف قدیمی و جدید دچار ترک خوردگی نشود.

ابزار گلویی ساده و ابزار گلویی طرح دار
ابزار گلویی پلی یورتان در دو دسته ی ساه و طرح دار موجود می باشد. در زمان تصمیم گیری در باره ی انتخاب ابزار گلویی ساده و یا طرحدار، سبک طراحی اتاق و همین طور مدل مبلمان خانه را نیز باید در نظر گرفت. توجه داشته باشید که اگر منزل شما دارای دکوراسیون مدرن و امروزی می باشد بهتر است از ابزار پلی یوروتان ساده که هیچ گونه طرح خاص و بافت پیچیده ای ندارد، استفاده کنید. شما می توانید از ابزار ساده با دکوراتیو معمولی و در عین حال شیک با یکسری خطوط طراحی تمیز و ظریف استفاده کنید و ظاهر خانه ی خود را شیک تر و جذاب تر کنید.

ابزار گلویی طرح دار شامل نقش های کلاسیک و به شکل معمول دارای جزئیات بسیار زیاد می باشند. این سبک از ابزار پلی یورتان معمولا در خانه های بزرگ و سالن ها و هتل ها و حتی در منال بسیار مجلل و ویلا های لوکس استفاده می شود.

گزینه های خلاقانه برای استفاده از ابزار گلویی سقف
ابزار های گلویی پلی یورتان کاربرد های بسیار زیادی دارند. یکی از کاربرد های موثر آنها این است که فضاهای بین دیوار و سقف را می تواند به راجتی پنهان کنند. همچنین می توانید با استفاده از ابزار پلی یورتان بالای درب ورودی، یک فضای بسیار زیبا به قسمت وروردی خانه خود ببخشید.
همچنین برخی از مالکان خانه از این ابزار برای پوشش شکاف های بالای کابینت آشپزخانه و سقف خانه استفاده می کنند. اگر بخشی از دیوار های اتاقتان منحنی شکل و مدور می باشد، نگران نباشید می توانید از ابزار پلی یورتان گلویی استفاده کنید، زیرا این ابزار انعطاف پذیری بالایی دارد.
منبع: گچبری سقف پذیرایی