مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

​عوامل موثر در انتخاب کرکره برقی رنگی





برای زیباتر شدن کرکره برقی ها در محل زندگی یا محل کار، بهتر است یکی از انواع رنگ ها را برای کرکره انتخاب کنید. کرکره ای زیباتر می شود که از یک رنگ زیبا یا از ترکیب چند رنگ زیبا ساخته شده باشد. به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم شما را در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.


رنگ های استاندارد کرکره برقی

در بازار رنگ های استاندارد مختلفی برای کرکره برقی ها وجود دارد. چنانچه شما دوست ندارید کرکره برقی یک رنگی داشته باشید، می توانید ترکیبی از دو رنگ مختلف را باهم سفارش دهید. رنگ های استاندارد موجود برای کرکره برقی رنگی سفید، نقره ای و قهوه ای هستند.

ممکن است تا اینجای مطلب سوالی ذهن شما را به خود درگیر کند و آن این باشد که: آیا تمام متعلقات کرکره برقی رنگی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر. زیرا تمام اجزای اصلی مثل موتور، ریل و لوله ها رنگی نیستند و تنها تیغه های کرکره برقی پارکینگ هستند که در رنگ های متنوع وجود دارند. بهتر است بدانید که رنگ های اصلی تیغه ها سفید یا نقره ای می باشند. اما در صورتی که شما رنگ خاصی را مد نظر داشته باشید، آن را سفارش می دهید. طی مدت 2 الی 3 روز کاری رنگ آمیزی شده و آماده تحویل می شود.

به طور معمول در خانه ها و کسب و کار ها از کرکره برقی سفید استفاده می کنند؛ اما برخی از ساختمان ها که به سبک مدرن طراحی و ساخته شده اند از کرکره برقی تمام مشکی نیز استفاده می کنند. که کار را زیبا تر و مدرن تر می کند. برخی دیگر از افراد هستند که برای کرکره برقی پنجره منازل و یا درب ریلی پارکینگ از رنگ های مد نظر خود استفاده می کنند. قیمت کرکره برقی پنجره به عوامل مختلفی بستگی دارد.

رنگ های کرکره برقی را با خانه خود هماهنگ کنید

اصلی ترین موردی که در زمان انتخاب رنگ با قیمت کرکره برقی، باید به آن توجه کرد؛ همخوانی با طراحی منزل شما است. ساده ترین و بهترین روش ممکن برای انجام این کار همخوانی لازم بین کرکره برقی و رنگ داخلی خانه و همین طور رنگ پنجره ها و درب ها می باشد. اگر این موارد در انتخاب کرکره برقی رعایت شود، کرکره ها به یک ویژگی بسیار جذاب تبدیل می شوند.

بهترین رنگ برای کرکره برقی

ممکن است دوست داشته باشید که در این ایجای مطلب بدانید بهترین رنگ موجود که هم بر زیبایی و هم بر کیفیت آن تاثیر می گذارد، چه رنگی می باشد. بهتر است بدانید که بهترین رنگی که برای کرکره برقی وجود دارد که از نظر زیبایی و کیفیت بهترین می باشد؛ رنگ الکتروستاتیک است. کرکره برقی به این رنگ ویژگی های زیادی داردو به طور مثال یکی از ویژگی های آنها این است که با گذشت زمان رنگ و کیفیت خود را از دست نمی دهند. در ادامه شما را با دیگر ویژگی های این رنگ کرکره بیشتر آشنا خواهیم کرد.

این رنگ که فقط در تیغه های کرکره برقی به کار برده می شود به روش های زیر رنگ آمیزی می شود:

اول به شکل پودری در فشاری بالا و به وسیله باد بر روی تیغه های کرکره اسپری می شود.

امیدواریم با خواندن مطلب ​عوامل موثر در انتخاب کرکره برقی رنگی بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.
با اعمال بار الکترواستاتیک به شکل قوی بین تیغه های کرکره برقی و ذرات موجود، نوعی پیوند یونی به وجود می آید. به همین صورت رنگ آمیزی اتفاق می افتد.

بعد از انجام دو مرحله ی قبل تیغه ی رنگ شده با حرارت 200 درجه سانتیگراد در کوره ها قرار می گیرند تا به طور کامل پخته شوند. در واقع این مرحله برای این منظور می باشد که رنگ به درستی بر روی تیغه ها بچسبد و عمر بیشتری داشته باشد.


منبع : کرکره برقی الکتروحفاظ

​مقررات حفاظتی غرفه سازی و تخریب و تخلیه آن




در زمان غرفه سازی و همین طور در زمان تخریب غرفه ها ی نمایشگاهی باید به چند نکته ی مهم توجه کرد تا از رخ دادن خطر های احتمالی در غرفه جلوگیری کرد. این نکات عبارتند از:

نکته ی اولی که باید به آن توجه کنید این است که در زمان نصب دیواره های غرفه و یا تخلیه ی آنها به وسیله ی غرفه سازان؛ بایستی قسمت زیر دیواره ها یعنی کف زمین پوشش مناسبی قرار بگیرد تا به کف سالن آسیب وارد نکند.

به کارگیری چسب، میخ، پونز یا موارد مشابه و یا حتی مته بدون مجوز در غرفه سازی ممنوع می باشد و وارد شدن هر گونه خسارتی حتی با داشتن مجوز به عهده ی غرفه سازان می باشد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا بدانید غرفه سازی چیست؟ و چرا طراحی آن نیاز به تخصص زیادی در این زمینه دارد؟

به کارگیری هر گونه مواد نامرغوب که حاوی مواد شیمیایی و اسفنج های مصنوعی می باشد و هر گونه موادی که پاک کردنش کار راحتی نیست؛ در غرفه سازی نمایشگاهی ممنوع می باشد.

یکی از مواردی که باید رعایت شود این است که مکانی که در آن قرار است غرفه سازی انجام شود باید به همان صورت قبلی به مدیرت سالن تحویل داده شود. خسارتهای وارده که ناشی از رعایت نکردن قوانین و مقرارت باشد به عهده ی غرفه داران می باشد.


به کارگیری سقف های کاذب استاندارد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کف سالن در غرفه سازی را به غرفه سازان پیشنهاد می کنیم. با این کار خسارت های کمتری به سالن وارد می شود.

دقت داشته باشید که چسباندن هر گونه عکس یا بنر تبلیغاتی به هر بخشی از ساختمان یا سالن نمایشگاه ممنوع می باشد. بنابراین وارد شدن هر گونه خسارت و پاک کردن آنها به عهده غرفه داران می باشد.

می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه آرمان در ارتباط باشید.

برای علامت زدن و مشخص کردن مکانی که غرفه قرار است بر روی آن نصب شود؛ باید از گچ های پاک شدنی و نوار های تایید شده ی مجاز استفاده کرد. چنانچه برای غرفه سازی از وسایل دیگری برای مشخص کردن زمین استفاده شود؛ در صورت وارد شدن خسارت له عهده ی غرفه دار می باشد.

یکی دیگر از مواردی که برای نصب پایه ها و سازه های غرفه باید رعایت شود این است که به هیچ عنوان نباید زمین را برای نگهداشتن دیوار های اطراف آن سوراخ کرد. زیرا خسارت های وارد شده بر روی زمین و دیوار های نمایشگاه بر عهده ی غرفه داران می باشد و باید جریمه ی آن پرداخت شود.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شرکت های غرفه ساز باید بدانند که هر گونه نیاز فنی که در داخل سالن مثل دسترسی به برق و انشعاب آب و … بدون هماهنگی با مدیر سالن و استفاده از آن ممنوع می باشد. غرفه ساز باید با هماهنگی با مدیر سالن از این موارد استفاده کند.

مورد دیگری که برگزار کننده می تواند ادعای خسارت از شرکت کننده کند این است که غرفه سازی شرکت بیشتر از زمان موعد طول بکشد و شرکت کننده تاخیر داشته باشد. خب این مشکل می تواند امر برپایی نمایشگاه و چهره ی نمایشگاه را خراب کند. به همین خاطر برگزار کننده می تواند از آن شرکت کننده ادعای پرداخت خسارت کند.

به هیچ عنوان نباید تجهیزات غرفه سازی و یا مصالح و وسایل اضافی در پشت غرفه های مجاور قرار بگیرد.

امیدواریم با خواندن مطلب ​مقررات حفاظتی غرفه سازی و تخریب و تخلیه آن به خوبی با این قوانین آشنا شده باشید.

بهتر است بدانید که باید آماده سازی غرفه ها و چیدن موارد لازم در غرفه ها حداقل 8 ساغت قبل از برگزاری نمایشگاه به پایان رسیده باشد. اگر در غیر این صورت باشد و حراست نمایشگاه به بستن سالن ها اقدام کند؛ هیچگونه مسئولیتی متوجه برگزار کننده نخواهد بود. بنابراین توجه داشته باشید که به محض اعلان مسئولین حراست، باید تمام وسایل اضافی مربوط به غرفه سازی را از سالن تخلیه کنید و سریعا برای نظافت و مرتب کردن غرفه ی خود و اطراف آن اقدام کنید.

منبع : غرفه سازی آرمان

​مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن




برای اینکه درباره اجرا و نحوه ساخت پله گرد بتنی بدانیم، لازم است که قبل از آن با تعریف راه پله آشنا شویم. در واقع راه پله شامل تعدادی پله و سکو می شود که به واسطه آن، طبقه های مختلف یک ساختمان با هم ارتباط پیدا می کنند. بنابراین ضروری است که به شکل استاندارد و مطابق با اصول ایمنی ساخته شود؛ چرا که در غیر این صورت، افرادی که در یک ساختمان زندگی می کنند برای تردد، دچار مشکل می شوند.

مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن
به طور کلی راه پله، هم می تواند به صورت پله های مستقیم و هم پله گرد طراحی شود. ابتدا لازم است بدانید پله گرد چیست؟
پله گرد از نظر نوع سازه به دو دسته: پله گرد فلزی و بتنی طراحی و اجرا می گردد. بنابراین بر آن شدیم تا به نحوه آرماتوربندی و اجرا و طراحی پله گرد بتنی بپردازیم. یکی از نکات مثبت پله گرد دوبلکس طراحی چرخشی پله ها می باشد که این امر، باعث شده تا فضای کمتری نسبت به راه پله مستقیم، اشغال نماید.

برای آشنایی با ساخت پله گرد بتنی ابتدا باید بدانیم که بتن چیست؟ این محصول طبیعی، چون از انعطاف و دوام بالایی برخوردار است، بنابراین بهترین متریال برای طراحی خانه و فضای ساختمان به شمار می رود؛ چرا که دست طراح را برای ایجاد تنوع و تغییرات بیشتر باز می گذارد.برای اجرای پله گرد دوبلکس بتنی، کف پله ها تغییر شکل می یابد و عرض آن ها در دو سوی راه پله کمی تغییر شکل داده می شود. این پله ها، حول یک ستون که در مرکز قرار داده شده می پیچند.

طراح در پروژه های مسکونی و تجاری، برای تزیین و ساخت پله گرد بتنی، می تواند از کاشی و طرح های سنگی نیز استفاده نماید. از مزیت های دیگر پله گرد بتنی، ظاهر زیبا و چشمگیر، ماندگاری و انعطاف بالای آن در قیاس با پله چوبی یا پله گرد دوبلکس فلزی می باشد.
می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه آس استپ در ارتباط باشید.

همچنین از نظر ایمنی، سطح آن غیر لغزش است که این امر، تردد را برای ساکنان یک ساختمان آسان می نماید. پله گرد دوبلکس بتنی دارای مقاومت زیادی در برابر وزن بالا می باشد و کمتر دچار پوسیدگی می گردد. از دیگر مزایای مهم آن این است که شما را از دردسرهای تعمیر و مراقبت های پی در پی، بی نیاز می کند و بسیار به صرفه است.

مراحل مهم اجرا و ساخت پله گرد بتنی
برای ساخت راه پله و سپس ساخت پله گرد بتنی، ابتدا باید بدانیم هدف از طراحی ساختمان چیست؟ و برای چه کاربردی ساخته می شود؟تا بتوانیم تعداد پله ها را تخمین بزنیم. به طور کلی، هرچه ارتفاع پله ها بیشتر شود، از تعدا آن ها کاسته می گردد.
مثلا : در ساختمان مسکونی، ارتفاع پله 16 تا 20 سانتی متر و مجتمع هایی که عمومی هستند، 15 تا 17 سانتی متر در نظر گرفته می شود. قدم بعدی، محاسبه شیب است. عموما میزان شیب استاندارد برای ساخت پله گرد بتنی، 30 درجه می باشد؛ اما بر اساس کاربردی که پله دارد، قابل تغییر است.



در واقع هرچقدر در ساخت پله گرد بتنی، ارتفاع پله کمتر بوده و دارای طول بیشتری باشد، شیب آن کمتر در نظر گرفته می شود.مرحله بعدی، آرماتور بندی است. آرماتور، به انواع مختلف میلگرد گفته می شود که سبب استحکام و مقاومت سازه می گردند. برای آرماتوربندی پی، لازم است که علاوه بر ستون، برای راه پله هم آرماتورهای مورد نیاز طراحی گردد که اصطلاحا «ریشه پله بتنی در پی» نامیده می شود.
شروع طراحی و اجرای پله گرد بتنی، با آرماتوربندی تیر نیم طبقه می باشد که در دو ستون کنار خود قفل می گردند. همچنین بر اساس نقشه اجرایی، لازم است آرماتوربندی رمپ و پاگرد، با سقف هم زمان باشد. سپس می توان به آرماتوربندی راه پله و سقف طبقه های بعد اقدام نمود.
امیدواریم با خواندن این مطلب ​با مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن به خوبی آشنا شده باشید.

مرحله بعدی اجرا و ساخت پله گرد بتنی، قالب بندی است که قبل از انجام آن، محلی که آرماتورها قرار داده شده اند، دوباره بررسی می گردد و برای تخمین میزان تحمل بار نیز، محاسبه صورت می گیرد تا هنگام بتن ریزی، راه پله در برابر بتن و کارکنانی که با آن به مشغول به انجام پروسه کار هستند، دچار مشکل نگردد .
قدم آخر، سنگ کاری است. ابتدا سنگ بغل پله، اجرا می شود چرا که به دیوار متصل است؛ همچنین به دلیل اینکه بیشتر رفت و آمد ها، روی کف پله می باشد باید سنگ آن مقاوم تر از سنگ پیشانی باشد.

منبع : پله گرد آس استپ