مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

تی وی وال کلاسیک

همانطور که گفتیم یکی از سبکهای طراحی تی وی وال سبک کلاسیک می باشد. از گذشته تا به حال برای انواع فضاها این سبک طراحی مرسوم بوده است. در این مدل طراحی با در نظر گرفتن وضعیت محیط تیوال، انتخاب پهنای مناسب ابزار، المان های دکوراتیو و در آخر انتخاب رنگ مناسب توصیه می شود. معمولاً در سبک های کلاسیک از المان های دکوراتیو بیشتر استفاده می شود.

تی وی وال کلاسیک

اما سبک های نئوکلاسیک و گچبری سقف یا دیوار بیشتر به سمت طرح های ساده تر و در عین حال مدرن و شیک رفتند. که همین امر موجب شده است که امروزه طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. شما میتوانید با در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی خود برای طراحی تی وی وال سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بهتر است برای طراحی این سبک ها عجله نکنید و با چند طراح دکوراسیون و متخصص این کار در این باره مشورت کنید زیرا ممکن است شما با سبک ها و طرح هایی که وجود دارد به طور کامل آشنایی نداشته باشید. همچنین شما می‌توانید زمانی که از گچبری سقف برای طراحی استفاده کردید موردی که با آن همخوانی دارد را برای گچبری دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و به آن زیبایی بیشتری ببخشید.

در نظر داشته باشید که یکی از مناسبت ترین و به صرفه ترین انتخاب در بین متریال های موجود برای طراحی تی وی وال منحصر به فرد و زیبا، استفاده از ابزار پلی یورتان یا استفاده از گچبری سقف و دیوار می باشد. شما می توانید با استفاده از ابزار پلی یورتان و گچبری، بر روی دیوار پشت تلولیزیون و یا هر دیوار دیگری، قاب بسیار زیبا بندازید و تلویزیون را در قسمت میانی آن قرار دهید.

امروزه بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی به صاحبان خانه برای زیباتر شدن آن، طراحی تی وی وال را پیشنهاد می دهند. زیرا این کار موجب می شود که زیبایی داخلی خانه دو چندان شود. طراحان معاری داخلیبه شدت به گچبری سقف و طراحی تی وی وال علاقه مند هستند. بنابراین اگر دیوار پشت تلویزیون شما طرحی ندارد، حتما برای زیبا تر شدن آن دست به کار شوید.
ابزار پلی یورتان چیست؟

سوالی که ممکن است برای شما به وجود آید، این است که ابزار پلی یورتان چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با پاسخ به این سوال که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، آشنا کنیم؛ پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته
پلی یورتان چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید که اصلا خود ماده ی پلی یورتان چیست، سپس با ابزار پلی یورتان بیشتر آشنا شوید. پلی یورتان ها در واقع در یکی از دسته های مواد شیمایی می باشند که به وسیله ی واکنش پلی ال ها به همره ابزوسیانات ها، به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می شوند.

پلی یورتان یک ماده فوم متراکم می باشد که همه ی ویژگی های چوب را بدون هیچ گونه عیب و نقص موجود در آن را، دارد. منظور از عیب و نقص چوب همان پوسیدگی و ورقه ورقه شدن و ترک خوردی می باشد، که هیچ کدام را ندارد.
انواع فوم پلی یورتان

پلی یورتان ها در واقع به شکل های متفاوت از جمله موارد زیر در دنیا کاربرد دارند.

فوم های سخت

فوم های نرم

الاستومرها

رزین

ترموپلاستیک الاستومر ها

پوشش و …

یکی از مهمترین کاربرد های پلی یورتان ها، استفاده به عنوان ابزار پلی یورتان دکوراتیو (گچیری پیش ساخته) می باشد. ابزار پلی یورتان با هدف ایجاد طرح ها و همین طور جلوه های زیبای دکوراتیو در محیط های داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. بنابراین تا اینجا متوجه شدید که ابزار پلی یورتان چیست و به طور کلی چه کاربرد هایی دارد.
منبع: گچبری سقف پیش ساخته

طراحی تی وی وال کنار گچبری پیش ساخته

یکی از سبک های جدید طراحی دکوراسیون داخلی طراحی تی وی وال می باشد. منظور از تی وی وال همان دیواره پشت تلویزیون می باشد که به تازگی برای زیباتر شدن خانه آن را در طرح ها و مدل های مختلف دیزاین می کنند. یکی از طرح هایی که میتوان برای تی وی وال مورد استفاده قرار داد گچبری میباشد. علاوه بر گچبری سقف می توانید از گچبری دیوار ها با استفاده از گچبری پیش ساخته برای زیباتر شدن آن ها استفاده کنید.
ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان

یکی از مواردی که می تواند انرژی و انگیزه ی بیشتری برای زندگی کردن بدهد، تغییر و ایجاد تنوع در زندگی می باشد. تغییر و همین طور دوری از تکرار و روز مرگی هر چقدر ام کوچک باشد انرژی های محیط را افزایش می دهد. از جمله این تغییرات می تواند تغییر در دکوراسیون و لوازم خانه و یا شاید کمی بزرگ تر، بازسازی خانه باشد. و اما گچبری پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد.

باید بگویم که امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت و ایجاد تغییر در عملکرد سازندگان مسکن از روش های سنتی به روش های مدرن و صنعتی و همین طور به کارگیری از تکنولوژی های جدید، این بازسازی ها دیگر کار سخت و دشوار و پر هزینه نمی باشند. استفاده از این تکنولوژی های جدید موجب شده است که سرعت اجرا افزایش پیدا کند. علاوه بر این مورد موجب افزایش کیفیت، اقتصادی بودن، سبک سازی، طراحی مدرن، استفاده بهینه از منابع و همین طور افزایش عمر مفید ساختمان می شود.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز جزو این تکنولوژی جدید که در پاراگراف بالا عرض کردیم، می باشد که کاربرد های بسیار زیادی در معماری داخلی و خارجی ساختمان ها دارد و به راحتی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای قطعات گچبری دکوراتیو داخلی سیاختمان و یا سیمانکاری های تزیینی در نمای ساختمان می باشند.

ابزار پلی یورتان در انواع مختلفی مثل ابزار نور مخفی، ابزار گلویی، قرنیز، طاقچه ها، پروفیل های قاب، گل ها و گنبد های زیبای سقفی ، ستون و سر ستون، قابهای پیرامونی درب و پنجره، قطعات تزینی،چراغ دانهای دیواری و … قابل استفاده می باشند. استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان و یا گچبری پیش ساخته موجب شده است که ایجاد هر طرح و جلوه های زیبایی دکوراتیو کاملا طبیعی و مدرن با هر سلیقه ی برای طراحان و معماران فراهم شود.
ویژگی های استفاده از گچبری پیش ساخته پلی یورتان

استفاده از ابزار پلی یورتان یکسری ویژگی به همراه دارد که عبارتند از:

ماندگاری ابزار پلی یورتان
مزایای زیباشناختی
چسبندگی رنگ
سهولت نصب

تی وی وال مدرن و گچبری سقف

تی وی وال مدرن

یکی از پرطرفدارترین سبک هایی که برای تی وی وال امروزه بسیار استفاده می شود، تی وی وال نئوکلاسیک میباشد. این سبک طراحی مانند گچبری سقف و دیوار بسیار طرفدار دارد. برای درک بهتر این نوع سبک طراحی می توان تعریفی ساده بیان کرد. به این صورت که نئوکلاسیک تغییری محسوس در طراحی اما در عین حال ساده و دلنشین و در آخر انعطاف پذیر می باشد.

با توجه به اینکه در سبک های کلاسیک از مدلهای مختلف گل ها و موتیو عکس های پر زرق و برق استفاده می شود، در سبک نئوکلاسیک این مدل گل ها پر زرق و برق حذف شده و از گل های گوشی ساده تر استفاده می شود.

نصب طراحی برای تی وی وال از نظر اقتصادی به صرفه تر از طرح های کلاسیک و گچبری سقف و دیوار می باشد و همینطور در عین حال سادگی و زیبایی را خواهد داشت. با در نظر گرفتن مزایای ابزار پیش ساخته پلی یورتان، با کمترین هزینه و زمان میتوان تغییری اساسی در تی وی وال به وجود آورد.
منبع:گچبری آماده

گچبری سقف نئوکلاسیک

همه افراد به تزئین و تغییر دکوراسیون داخلی خود اهمیت بسیاری می دهند و از روش های مختلفی اینکار را انجام می دهند. هنر گچبری سقف یکی از خدمات و هنرهای تخصصی در مجموعه هنری می باشد. علاوه بر اینکه دارای طرح و مدل های مختلفی می باشد، توانسته توجه و نظر افراد و خانواده را با هر نوع سلیقه ای که دارد جلب کند.


گچبری سقف نئوکلاسیک از دیگر خدمات گچبری می باشد که سبک جدیدی دارد و دارای طرح و مدل های شیکی می باشد.
گچبری نئوکلاسیک چه نوع گچبری می باشد؟
هنر گچبری یک تخصص فنونی می باشد که امروزه بسیار رواج پیدا کرده و با سبک های مختلف در منازل زیادی اجرا می شود. در ابتدا باید بگویم که سبک نئوکلاسیک مانند دیگر سبک ها شلوغ و پیچیده نمی باشد؛ به همین دلیل سرعت اجرای بالایی دارد و معمولا هزینه مناسبی به همراه دارد. این گچبری که از طرح های شیک و به روز می باشد از سبک کلاسیک استخراج شده و با مدل های مدرن ادغام شده است.
این مدل گچبری سقف مخصوص کسانی می باشد که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند و علاقه زیادی به شیک و مدرن کردن منزل خود دارند. گچبری کلاسیک دارای طرح و مدل های شلوغ و پیچیده ای می باشد اما این هنر سبک مدرن شده ای از گچبری کلاسیک می باشد، یعنی بیشتر زیبایی و سادگی را به نمایش می گذارد.
شاید در بعضی از خانه دیده باشید که از گچبری سقف پذیرایی خیلی ساده یا خیلی شلوغ استفاده می کنند، اما لازم به ذکر می باشد که گچبری سقف نئوکلاسیک بین این دو مورد است یعنی نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت می باشد.
گچبری نئوکلاسیک
اگر به چند سال قبل توجه کنید متوجه خواهید شد که در آن زمان معمولا افراد و خانواده ها باید فقط از طرح های شلوغ یا فقط طرح های ساده استفاده می کردند ، اما امروزه با وجود این حرفه و تخصص می توانید از خدماتی به این ساده و شلوغ استفاده کنید. با اینکه گچبری سقف نئوکلاسیک دارای طرح و مدل های مختلفی می باشد اما توجه همه افراد با هر نوع سلیقه ای را جذب نمی کند.
در اصل می توان گفت نئوکلاسیک یک گچبری میان مدرنیته و کلاسیک می باشد. برای ایجاد تفاوت بین گچبری نئوکلاسیک و کلاسیک، نئوکلاسیک به سمت رنگ های تیره تر و یکدست می رویم و در این نوع گچبری از ورق طلا و پتینه استفاده نمی شود. در واقع ابزارهای گچبری نئوکلاسیک یا به طور کامل سفید رنگ می باشند و یا نسبت به دیوار زمینه خود تم رنگی کاملا مشخصی را دارد، همچنین سرعت اجرا در سبک نئوکلاسیک به دلیل سادگی اعمال شده بر ابزارها بیشتر از کلاسیک است.

در سبک معماری نئوکلاسیک، استفاده از رنگ های خنثی، جایگاه مخصوص ویژه را دارد و از این خانواده رنگی زیاد استفاده می شود. قابل ذکر است که در این سبک از معماری از یک رنگ به تنهایی استفاده نمی شود. برای مثال: اگر ما بگوییم رنگ سفید یا خاکستری رایج است به این معنی می باشد که در دکوراسیونی به سبک نئوکلاسیک رنگ سفید و خاکستری به شکل غالب کاربرد داشته است، اما ممکن است برای نشان دادن عمق و ایجاد سایه ها از رنگ های تیره تری هم استفاده شود. قابل ذکر است که همه اسباب آشپزخانه نئوکلاسیک کاملا ساده و متقارن می باشد.
دکوراسیون داخلی با سبک گچبری سقف نئوکلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک گچبری می توان اینگونه تعریف کرد که ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی ها کلاسیک می باشد که منجر به سبکی پرنشاط شده است. برخی محدودیت های گچبری کلاسیک را هم کنار می گذارد و در نهایت دکوراسیون و تزئینات داخلی شیکی را همراه با این سبک گچبری و با خماتی ویژه مانند نقاشی هنری به نمایش در می آورد.
سبک گچبری سقف نئوکلاسیک، یک سبک پالوده شده و با شکوهی می باشد. سبکی است که جزئیات سبک کلاسیک با رویکردی جدید در آن یافت می شود. اگر بخواهم نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنم می توان عنوان کرد که نئوکلاسیک پوسته کلاسیک بر روی امکانات مدرن است.
فرم کلی سبک کلاسیک از لحاظ سختاری و همین طور برخی لوازم منزل که در سبک کلاسیک وجود دارند و در این سبک حفظ شده است. این سبک تلفیقی بین قدیم و جدید می باشد. برای اجرای این هنر در طراحی داخل منازل و همچنین برخی المان ها و ویژگی ها و نماد های گچبری کلاسیک حفظ می شود وهمراه با وسایل داخلی منزل که بهتر است به سبک کلاسیک باشد، باعث می شود فضایی دلنشین در خانه ایجاد شود.
منبع:ابزار پیش ساخته پلی یورتان داخلی

ابزار پیش ساخته پلی یورتان داخلی

یی از روش های این صنعت تعریف متریال های نوین در قسمت دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان است که با سرعت زیادی در حال گسترش است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ابزار پلی یورتان که به عنوان جدید ترین و بروزترین ابزار بجای گچبری سنتی آمده است صحبت کنیم. اما قبل از اینکه وارد بحث شویم باید توضیح مختصری در مورد خود پلی یورتان و ویژگی هایی که دارد اشاره کنم.


تاریخچه

ابزار پلی یورتان در دهه 1930 توسط دکتر اتو بایر اختراع شد. از آن زمان تا به امروز شکل های گوناگونی از آن بوجود آمده است. بیشتر در زمینه های کفش سازی، دکوراسیون داخلی و ... کاربرد دارد. اگر بخواهیم از نظر علمی بگوییم، پلی یورتان از دو بخش شیمایی پلیمر و یورتان تشکیل شده است و در یک فرآیند شیمیایی به هم پیوند زده شده تا این ماده را بوجود بیاورد. این ترکیب پلیمری محصولی بادوام، پایدار و ایمن است که هر روزه از آن استفاده می شود. یکی از ویژگی های جالبی که دارد بر خلاف ترکیبات مصنوعی دیگر، این موادها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند و به هیچ عنوان در برابر گرما ذوب نمی شوند.
تصویر: https://static3.shomanews.com/thumbnail/nlZywcPessPG/LJuSk844dp1AauVSDARFxQNsC4gBAQPzcRzGw6jmw-VtifFcV1tStDZjaPCCOwB7s4ozQKcbCVmogOVBmfOx7bbWVsxBHFOX-M-_UgDb51mqXgUlZ5hSPLnIKUwa4wT7CNuXdKfHp3CPlE9rWvxL0A,,/%D9%BE%D9%84%DB%8C+%DB%8C%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg
اگر بخواهم برخی از کاربردهای مشهور آن را بگویم، در لاک الکل، رنگ، چسب و فوم کاربرد زیادی دارد. جایگزین خیلی مناسبی برای گچ و دکوراسیون به حساب می آیند. یک مزیت خوبی که دارد هم هزینه کمی دارد و در نصب آن زمان کمی را از آدم می گیرد.

ابزار پیش ساخته چیست؟

ابزار پیش ساخته پلی یورتان جایگزین بسیار مناسبی برای گچ بری های سنتی است و معایبی که در گچ بری سنتی است در این ابزار پیدا نمی شود، چون این ابزارها از قبل ساخته می شوند و فقط به نصب نیاز دارند، چون وزن آن ها بسیار سبک است پس اصلا نصبشان کار سختی نمی باشد.

در برابر حرارت، رطوبت، فشار و ضربه های قوی بسیار مقاوم هستند و دوام بالایی دارند، شاید فکر کنید که این ابزار بسیار خطرناک است اما اینطور نیست، هیچ مشکلی برای سلامتی شما به وجود نمی آورد. این ابزار رفتارها وقابلیت های مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنم.

مقاوم در برابر حرارت بالا
دیر می سوزد یا اصلا نمی سوزد
در برابر جذب رطوبت مقاوم است.
انعطاف پذیر هستند.
طول عمر بالایی دارند.
دارای وزنی سبک
در لایه های پوششی چسبندگی بالایی دارند.

با توجه به مطالبی که تا اینجا در مقاله خواندید باید عرض کنم که ابزار پلی یورتان دغدغه های تولید کنندگان و مصرف کنندگان را جهت تحویل به موقع پروژه ها و بالا بردن سرعت کارها کاهش داده است. این ابزار باعث شده که هم کیفیت کار افزایش پیدا کند و زمان کمتری صرف یک پروژه شود.

با توجه به رفتارهای نزدیکی که به متریال سنتی و گچ و کناف دارند توانسته اند کیفیت نهایی و عمر بالایی به مصرف کنندگان دهند و اعتماد آن ها را جذب کنند. به طوری که این ابزار امروزه جز جدایی ناپذیری از پروژه ها شده.

این ابزار به دلیلی که رنگ بندی های متفاوتی دارد دست طراحان و مجریان را در این زمینه باز گذاشته است. این ابزار تنوع و کارایی زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنم.
منبع: پخش عمده قرنیز

طراحی گچبری سقف

چگونه می توان یک طراحی گچبری سقف را انجام داد؟
با توجه به موارد زیر می توان از گچبری و نور مخفی، سقف کاذب کناف و کشسان استفاده کرد.

طراحی داخلی دکوراسیون اتاق های پذیرایی
ارتفاع سقف از کف اتاق پذیرایی
میزان روشنایی مورد نیاز برای آسایش افراد در منزل

در طراحی های دکوراسیون مدرن و لوکس از گچبری و نور مخفی استفاده می شود.
سقف اتاق خواب و پذیرایی

باید به این نکته حتما دقت داشته باشید که طراحی سقف باید متناسب با دکوراسیون داخلی کلی خانه باشد، برای نمونه اگر از در پذیرایی و هال از گچبری نور مخفی استفاده کردید، در اتاق خواب هم باید از این نوع گچبری استفاده کنید. می توان گفت امروزه کناف و نور مخفی محبوب ترین نوع سقف می باشد. اما باید گفت که از نظر زیباشناسی کناف نسبت به گچبری ارزش پایین تری دارد.
گچبری ساده سقف پذیرایی

امروزه اغلب مردم برای زیبایی بیشتر سقف پذیرایی از سقف های کاذب و کناف استفاده می کنند. برای نصب سقف کاذب با استفاده از تکنیک های سنتی و مدرن می توانید یک سقف زیبا روی منزل خود پیاده کنید. از قدیم تا به امروز مهم ترین بخش منزل شما ، بخش پذیرایی منزل می باشد پس باید برای گچبری سقف پذیرایی سلیقه زیادی به خرج دهید.
تصویر: https://www.1pezeshk.com/wp-content/uploads/2022/11/Picture1-20.jpg
گچبری پذیرایی به همراه نور پردازی می تواند زیبایی شکیلی به منزل شما بدهد، ممکن است بعضی از گچبری ها ثابت باشند و یا اینکه از قبل آماده باشند و به راحتی نصب شوند، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید اندازه و طرح های گچ بری می باشد.
نکته های مهم برای گچبری پذیرایی و آشپزخانه
باید به شما توصیه کنم که اگر تصمیم دارید مدل های جدید گچبری را برای منزل خودتون انجام دهید باید حتما از نورپردازی برای زیبایی سقف پذیرایی و آشچزخانه استفاده کنید، زیرا نور خیلی در گچبری اهمیت دارد.

نکات مهم برای طراحی در هنگام اجرای گچبری سقف
برای اینکه بتوانید گچبری بهتر و زیباتری را برای خانه خود پیاده کنید باید چند تا نکته مهم را در نظر داشته باشد:
ارتفاع سقف خانه برای ایجاد گچ بری

باید حتما ارتفاع سقف را برای انجام داد گچبری مدنظر داشته باشید، اگر ارتفاع خانه شما کوتاه باشد توصیه من این است که از طرح های شلوغ و حجیم خودداری کنید.

دکوراسیون منزل باید چگونه باشد؟

باید طرح و مدل های گچبری به گونه ای باشد که با وسایل داخل منزل هماهنگی داشته باشد به طوری که محیط خانه را زیباتر نشان دهد.

دوری از اضافه کاری
پیشنهاد من به شما این می باشد که از سبکی استفاده کنید که به راحتی در قسمت های مختلف منزل از آن استفاده کنید.
احساس آرامش و راحتی
یکی از مهم ترین نکته ها برای مدل های سقف پذیرایی و آشپزخانه رنگ و طرح گچبری می باشد. شما باید حس خوبی به مدل و رنگ آن داشته باشید تا بتواند آرامش و راحتی را برای شما فراهم کند.
توجه زیاد در استفاده از رنگ و طراحی
باید دقت زیادی در رنگ و طراحی به خرج دهید، چون این باعث حس اصالت در خانه می شود. به شما توصیه می کنم که رنگی را انتخاب کنید که محیط منزل شما را دل باز تر نشان دهد و باعث بزرگی منزلتان شود. واما گچبری پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد؟
ایده های جدید و مدرن در گچبری سقف
چون گچبری به عنوان یک تزیئن محسوب می شود باید در زمان اجرای آن دقت بالایی داشته باشید.
گچبری دور درب
یکی از جدیدترین و مدرن ترین طرح گچبری دور درب می باشد که باید بسیار خلاقانه باشد، با استفاده از این نوع طراحی می توانید محیط خانه خود را بروز کنید، معمولا این طرح بیشتر برای گچبری های دور شومینه استفاده می شود.
گچبری جداکننده سقف و دیوار
برای اینکه بخواهید زیبایی بهتری را جلوه دهید از گچبری استفاده کنید تا دیوار و سقف را از هم جدا کند، برای رنگ آمیزی باید از رنگ های مکمل استفاده کنید.
منبع: پخش گچبری پلی یورتان