مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

​آیا پلی یورتان تهدیدی برای سلامتی به حساب می آید؟


پلی یورتان از ترکیب دو ماده شیمیایی پلیمر و یورتان ساخته شده است؛ اگر بخواهیم به زبان ساده تر به تعریف این ماده مهم بپردازیم تا برای تمامی مخاطبان این مطلب، گویا و واضح باشد، می توان گفت که یک ماده پلاستیکی بسیار کاربردی می باشد که به دلیل مزایای زیادی که دارد، جزو محصولات مهم و حیاتی در زندگی امروز انسان ها در تمام دنیا به شمار می رود.این ماده به شکل های مختلف مانند : ابزار پیش ساخته پلی یورتان در ساختمان سازی، در لباس و کفش، بسته بندی مواد غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرد.شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی در ساخت صندلی ماشین مخصوص نوزاد هم، پلی یورتان به کار برده شده است.

در واقع شما هر کجا که باشید با نگاهی به اطرافتان، می توانید محصولات مختلفی مانند : مبلمان و تشک و… که از این ماده مهم ساخته شده را مشاهده نمایید! بنابراین ضروری است که با ابزار پلی یورتان بیشتر آشنا شده و بدانیم که چه اثراتی در زندگی امروز و آینده ما، به جا خواهد گذاشت؟ در حوزه ساختمان سازی، نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان به منظور طراحی دکوراسیون داخلی منازل صورت می گیرد و از دیگر مشتقات پلی یورتان در عایق ها، روکش های ضد آب برای لوله ها استفاده فراوانی می گردد. این ماده بی خطر، به دلایل مختلفی از جمله : وزن کم و ماندگاری بالا و استفاده آسان در قیاس با دیگر مصالح ساختمانی مثل : سیمان و چوب و… دارای تقاضای بیشتری در بازار می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، تنوع در طرح های مختلف ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز از جمله نکات مهمی است که آن را به متریالی محبوب، در میان افراد تبدیل کرده است. به عنوان مثال، پانل دیواری فوم پلی یورتان به گونه ای طراحی شده که مانند سنگ و چوب واقعی به نظر بیاید و از این رو از پانل های مصنوعی، به منظور بازسازی خانه ها و ایجاد انواع تزئینات دیوار استفاده می گردد..
پیشنهاد می کنیم مطلب مراحل انجام گچکاری و گچبری را هم مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل تقاضای بالای این پانل های دیواری این است که این متریال در مقایسه با نمونه های واقعی، دارای وزن کمتر بوده و پهنای آن نیز کمتر می باشد. بنابراین برای کسانی که دارای محدودیت فضا در منازلشان هستند، می تواند انتخابی بی نظیر باشد.

آیا پلی یورتان خطرناک است؟
در بخش قبلی به مزیت ها و امتیازهای استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان، نسبت به سایر متریال ها اشاره کردیم؛ اما سوال مهمی که در این میان مطرح می گردد، این است که آیا با وجود کاربرد فراوان این ماده، می تواند تهدیدی برای سلامتی انسان ها به حساب بیاید؟ ما در زندگی روزمره خود همواره به ارزش غذایی محصولات مختلفی که مصرف می کنیم، اهمیت می دهیم و در فروشگاه ها به ارزش غذایی محصول مورد نظر و میزان کالری آن، توجه می نماییم. در واقع دغدغه مهم ما این است که از رفع نیازهای ضروری خود و سلامتی بدنمان، اطمینان حاصل نماییم.

همین موضوع هم در ساخت و ساز ساختمان ها با خرید اینترنتی ابزار پیش ساخته پلی یورتان صدق می کند؛ همواره تلاش می گردد که از تجهیزات با کیفیت و امنیت بالا، استفاده گردد. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است این مصالح ساختمانی، ضرری برای سلامتی ما نداشته باشند؛ چرا که هوای اطراف آن را تنفس می نماییم و لازم است که مواد شیمیایی مضر از این متریال ها متصاعد نگردد. در پاسخ به این دغدغه مهم باید بگوییم که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) غیر سمی بودن پلی یورتان را تایید نموده است. پانل های دیواری هم که در بخش قبل به آن اشاره نمودیم، چنانچه در مقابل نور خورشید قرار بگیرند هیچ نوع ماده شیمیایی و یا گازی از خود متصاعد نمی کنند.

بهتر است مطلب ​آشنایی با انواع مختلف گچبری در هنر معماری ایران را هم بخوانید.

اتحادیه تولید کنندگان ایزوسیانات اروپا نیز فوم پلی یورتان را ماده ای بی خطر معرفی کرده است. بنابراین استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان می تواند انتخابی مطمئن و درست برای نیازهای مختلف افراد باشد.

منبع : ابزار پیش ساخته پلی یورتان دکارت استور

​آشنایی با انواع مختلف گچبری در هنر معماری ایران


یکی از شگفت انگیزترین و زیباترین هنرها در معماری کشورمان ایران، گچبری سقف یا سایر بخش های یک بناست. این زیبایی هنگامی که با هنرهای دیگری مانند آینه کاری یا به کارگیری انواع مصالح همراه شود، چندین برابر شده و سبب ایجاد جذابیتی خیره کننده در بناهای تاریخی می گردد. به طور کلی هنر گچبری پیش ساخته از همان تاریخ اولیه اسلام به منظور تزیین بناهای مختلف، به کار برده می شد که به دلیل احترام به احکام دین اسلام، اغلب به شکل انواع نقش های اسلیمی و ختایی و اجرا شده و پیکره سازی یا همان مجسمه سازی، رواج چندانی نداشت.

به طور کلی گچبری پیش ساخته در هنر معماری ایران، به دلیل فاکتورهایی همچون میزان ضخامت و یا چگونگی اجرای آن دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام، دارای نام های مخصوص به خود می باشند.کلوک بند به نوعی گچبری گفته می شود که در بین بندهای عمودی یک دیوار آجری، از گچ استفاده گردد. به عبارتی دیگر پس از تراشیدن قسمتی از آجر، با استفاده از طرح های مختلفی که از گچ ساخته می شود بین آن را تزیین می نمایند.گفتیم که گچبری پیش ساخته برای دیوار یا سقف و یا سایر بخش های دیگر یک بنا، دارای قدمتی کهن است. هنر کلوک بند گچی نیز از دوره ایلخانان، رواج پیدا کرده است.

در گچبری زبره، به واسطه قرار گرفتن قلم به شکل عمودی و با ایجاد عمق ۲سانتی متری، شاهد خلق نقوشی بی نظیر هستیم؛ از آنجایی که پس از ایجاد برش، اطراف طرح مورد نظر پرداخته نمی شود، به گچبری زبره معروف شده است. همچنین از این هنر در خلق انواع کتیبه نگاری(سنگ نوشته) به شکل هندسی، استفاده می گردد.از نمونه های کتیبه نگاری در کشورمان، می توان کتیبه کوفی در مسجد جامع اصفهان و زیر ایوان مسجد جامع اردستان را نام برد.بنابراین می بینیم که علاوه بر گچبری سقف، این هنر می تواند در حوزه های دیگر نیز منجر به خلق آثاری بی نظیر گردد.

پیشنهاد می کنیم مطلب مدل گچبری سقف پذیرایی به صورت ساده را هم بخوانید.

گچبری در بناهای تاریخی
شاید پیش از این شما هم تصورتان از گچبری، بیشتر گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی یا بخش های مختلف یک خانه یا عمارت بود؛ اما باید بدانیم که این هنر شگفت انگیز، قدمتی طولانی در کشورمان دارد به عنوان مثال، گچبری در مسجد اردهال کاشان یا محراب مسجد ساوه، نمونه هایی از نوع دیگر این هنر به نام گچبری معرق (گچ تراش) هستند؛ در واقع نوعی گچ پیش ساخته است که با رنگ های مختلف ترکیب شده است؛ به تعبیری دیگر، شکل های مختلف گچ که برای هر بخش در نظر گرفته شده را با رنگ های مختلف ترکیب نموده و سپس اقدام به نصب آن می نمایند. پس از این مرحله، با استفاده از دوغاب گچ به منظور تثبیت بیشتر آن، اقدام به پر کردن پشت آن می نمایند.

برهشته کاری یا برجسته کاری، نوع دیگری از گچبری می باشد که همان طور که از نامش پیداست طرح مورد نظر به شکل برجسته، ایجاد و نصب می گردد.در نصب گچبری پیش ساخته سقف نیز کاربرد دارد.از نمونه های قدیمی این نوع گچبری، می توان به محراب مسجد جامع نایین اشاره نمود. بد نیست بدانید که بیشترین برجستگی، در این نوع گچبری وجود دارد؛ به گونه ای که فاصله عمیق ترین نقطه با برجسته ترین نقطه، بیش از ۳سانتی متر می باشد. این هنر به جا مانده از دوره قبل از سلجوقیان می باشد، اما در دوره ایلخانی به آن توجه بیشتری شد و با ظرافت و توجه بیشتری به اجرای آن می پرداختند.

بهتر است مطلب از درزگیرهای پلی یورتانی چه می‌دانید؟ را هم بخوانید.

دیدیم که هنر گچبری از قدیم در بناهای مختلف کشورمان وجود داشته و همواره عده ای با روش های مختلف سعی در اجرای آن به شکلی بهتر از دوره های قبل داشته اند. امروزه برای انوع گچبری پیش ساخته سقف یا دیوارها هم از گچ، استفاده می گردد. علت کاربرد زیاد گچ در آثار به جا مانده از قدیم، ابتدا فراوانی و دسترسی راحت و سپس استفاده آسان و بدون دردسر از آن می باشد.

منبع : گچبری پیش ساخته دکارت استور

از درزگیرهای پلی یورتانی چه می‌دانید؟



پس از آنکه ابزار پلی یورتان و مشتقات آن در سال ۱۹۴۰ تولید شد به‌تدریج با استقبال فراوانی رو به رو گردید؛ همچنین سعی شد که از پلی اترها در تولید و ساخت فوم پلی یورتان استفاده گردد که در نهایت انواع عایق حرارتی و برودتی، روی کار آمد و مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفت.علاوه براین فوم پلی یورتان با دارا بودن ساختار کامپوزیتی، که دارای سلول‌های هم اندازه و بسته هوا می‌باشد ضریب هدایت پایینی ایجاد می‌کند که چنانچه این سلول‌های بسته، کوچک تر و دارای اندازه‌ای یکنواخت تر باشد عایق پلی یورتان دارای کارایی بهتر بوده و مرغوب تر می‌باشد.

از مواد پلی یورتانی و ابزار پلی یورتان تهران در موارد مختلفی استفاده می‌گردد که برای اجرای آن روش هایی، مانند اسپری کردن یا پاشش و تزریق و ریختن به کار برده می‌شود که زمان بندی هر کدام متفاوت بوده، بسته به کاربردی که دارد مانند عایق کاری یا تولید یک محصول جدید یا... تعیین می‌گردد؛ اما به طور کلی، مدت زمانی که در روش پاشش مورد نیاز است از روش‌های تزریق و ریختن کمتر بوده و سریع تر انجام می‌گیرد؛ فوم پلی یورتان به دو شکل اسپری دار و گان خور به بازار عرضه شده است که از فوم گان، برای پاشش فوم پلی یورتان گان خور استفاده می‌گردد.

یکی از پرکاربردترین موادی که در صنعت‌های مختلف از آن استفاده می‌گردد پلی یورتان می‌باشد که علاوه بر اینکه، از این ماده مهم به شکل ابزار پلی یورتان در صنعت ساختمان‌سازی بهره‌برداری می‌شود به شکل دو نوع محصول مهم، فوم نرم و فوم سخت نیز در بازار وجود دارد
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه دکارت استور در ارتباط باشید.

از فوم نرم بیشتر در تولید مبلمان و از فوم سخت هم، در صنعت ساختمان‌سازی به عنوان عایق سقف و دیوار استفاده می‌گردد و در واقع این ماده شگفت‌انگیز، از طرفی دارای خاصیت الاستیکی مثل لاستیک بوده و از طرفی هم دارای مقاومت و استحکامی همچون فلز می‌باشد، که در نهایت آن را به پرکاربردترین متریال در صنعت تبدیل می‌نماید.

اگر دکوراسیون زیبا و گچبری پیش ساخته شیکی برای اتاق پذیرایی خانه ی خود داشته باشید، بی‌شک بر روی دکوراسیون کل خانه تاثیر گذاشته‌اید و آن را زیبا تر و شکیل تر کرده اید.

انواع درزگیر پلی یورتان
علاوه بر اینکه نصب ابزار پلی یورتان ساده بوده و دارای موارد استفاده متعدد می‌باشد درزگیر پلی یورتان نیز به دو صورت فوم پلی یورتان، همچنین ماستیک پلی یورتان در بازار وجود دارد که فوم پلی یورتان یکی از پرکاربردترین‌ها به شمار می‌رود؛ کاربرد آن این گونه است که در فصل سرما برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و یا هوای سرد بیرون، می‌توان بین درب ورودی و دیوار و یا پنجره‌ها آن را چسباند و به عنوان درزگیر از آن استفاده نمود؛ علاوه بر این با پاشش فوم پلی یورتان روی رابیتس در هنگام ساخت خانه‌ها هم به عنوان عایق عمل کرده، هم مقاومت سازه مورد نظر را در برابر آتش سوزی بالا برده و از خطرات حاصل از آن جلوگیری می‌نماید.

نوع دیگری از چسب درزگیر که در بازار عرضه شده است ماستیک پلی یورتان می‌باشد که مقاومت بالای آن، در مقابل انواع ضربه‌ها و ارتعاشات سبب شده تا برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و در عین حال، بتوانید از بابت قدرت چسبندگی بالایی که دارد اطمینان حاصل نمایید بنابراین می‌بینیم که ابزار پلی یورتان تنها یک کاربرد، از صدها کاربرد مهم این ماده در صنعت‌های مختلف در جهان است البته امروزه برای درزگیری علاوه بر ماستیک پلی یورتان، از درزگیر سیلیکون (چسب آکواریوم) نیز استفاده می‌گردد که هر دو دارای بهترین کارایی در این زمینه هستند.

بهتر است مطلب ​آیا پلی یورتان تهدیدی برای سلامتی به حساب می آید؟ را هم بخوانید.

تفاوت مهم این دو این است که ماستیک پلی یورتان ارگانیک بوده و دارای ماندگاری کمتری در قیاس با چسب سیلیکون غیرارگانیک، می‌باشد بنابراین علاوه بر ابزار پلی یورتان ماستیک پلی یورتان نیز در صنعت ساختمان مانند تعمیر و بازسازی دیوار بنا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : ابزار پلی یورتان دکارت استور

بیوگرافی و سوالات درباره عایق الاستومری


به خاطر اینکه که فوم الاستومریک نسوز EPDM و یا عایق های الاستومری حرارتی نسبت به عایق پشم شیشه به مقداربسیار زیادی برتری دارد، امروزه در صنعت تأسیسات مکانیکی به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بیرونی عایق به صورت نرم و بادوامی است که مقاومت بالایی در مقابل انباشته شدن آلودگی و رطوبت، از خود نشان می دهد؛ بنابراز رشد عوامل بیماری زا و قارچی مقابله می کند. چون عایق STI FLEX دارای سطح مقاومتی بالایی است، اگر بخواهیم با عایق پشم شیشه و سایرعایق هایی از قبیل عایق های سنتی و قدیمی مقایسه کنیم، مقاومت بیشتری (از نظر ضربه دیدن) می باشد.

فوم الاستومری عایق الاستومریک یا عایق های الاستومری فوم چسبدار نسوز STI FLEX اگرحتی بر اثرضربات مکانیکی آسیب ببیند،آن قسمتی که آسیب دیده است نیز در مقابل رشد قارچ و جذب رطوبت ها و باکتری ها مقاومت خود را دارد. سلول بسته عایق حرارتی فوم الاستومری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و باکتری به پوشش و یا کاوری نیازی ندارد؛ چون ساختار سلول بسته آن معمولا و اصولا آب را به هیچ وجه جذب خود نمی نماید.
دیگر ویژگی های این عایق ها:

در مقابل خوردگی ها مقاومت دارد.
در برابر نفوذ بخار آب ضریب مقاومت بسیار بالای دارد.
بسیار سبک است و وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب است.
در شرایط نامطلوب آب و هوایی در برابر خوردگی ها مقاوم است.
با محیط زیستی که بدون انتشار گازهای CFC و HCFCباشد سازگار است.
پایین بودن ضریب انتقال حرارت آن مشخص است.
نصب کردن آن ودر صورت خرابی تعمیر آن کار آسان و سریعی است.
در برابر انتقال صدا در کانال های هوا و لوله ها ازمقاومت بالا برخوردار است.
در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن ها مقاومت بالایی دارد.
در برابر روغنها، اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.
ریزگرد و غباربه هیچ عنوان تولید نمی کند.
قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد.
در مقابل فشار و ضربه مقاوم است.
غیر سمی است.
امکان رشد قارچ ها و باکتری ها وجود ندارد.

سوالاتی در باره ی عایق الاستومری

1.بازدهی این عایق ها در مقایسه با انواع دیگر آن چه قدر است؟ آیا از نظر قیمت رقابت پذیر است؟

چون عایق های الاستومری از ضریب انتقال پایینی برخوردار است به همین خاطر در زمان طولانی تری بر خلاف دیگر عایق ها ثابت می ماند که همین امر موجب این می شود که بازدهی بیشتر شود همچنین مواد عایق در مقابل نفوذ بخار آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند به گونه ای که بعد از نصب به هبچ گونه حایل رطوبتی(ماستیک، بخاربند ویا…) نیاز ندارند.اگرچه پشم سنگ و پشم شیشه نسبت به این عایق ها ارزان ترهستند اما به خاطر اینکه این عایق ها از پوشش مضاعف جداگانه بی نیاز هستند. داشتن عمر مفید بالا که باعث بازدهی بسیار مفید می شود ونصب آن بسیار آسان و سریع است و چون امکان استفاده بالا دارد کم هزینه می شود و نسبت به عایق های دیگر مقرون به صرفه تر است.

کاربرد این عایق ها در چه صنعتی است؟

قابلیت استفاده از این عایق ها در انواع صنعت ها مثل صنعت ساختمان، صنعت ماشین آلات صنعتی ، صنعت خودروسازی وصنایع پتروشیمی است.

آیا مواد اولیه آن وارداتی است؟

مواد اولیه ای که برای این محصول استفاده می شود از ایتالیا وارد می شود. عایق الاستومری عموما جای عایق های سنتی را گرفته است چون فواید زیادی نسبت به عایق های دیگر دارند که میتوان یکی از این موارد را به مانگاری آن ها اشاره کرد در حقیقت این عایق 30 سال ماندگاری دارد وبه هیچ عنوان خوردگی روی سطح آن نخواهیم داشت و در مکان هایی پاکیزه مثل بیمارستان ها از لحاظ بهداشتی جای عایق های سنتی را گرفته است.

ویژگی هایی که قبل از نصب عایق های الاستومری باید در نظر گرفته شود:

قبل از نصب عایق و انجام عایق کاری باید ویژگی های عایق الاستومری پافلکس توجه کنیم . وجود این ویژگی ها سبب ایجاد تفاوتهایی با عایق های دیگر است.

از مهمترین مشخصه های این نوع عایق های پافلکس با کیفیت میزان دمای حرارتی پایین و پایین بودن میزان رسانایی حرارتی آن امی باشد. هر عایقی باید مشخصه های ویژه ای را دارا باشد تا بیشترین کارآیی را داشته باشد.
عایق کاری به چه منظور انجام می شود؟

در عایق کاری حرارتی هدف اصلی کاهش حداکثری میزان حرارت از منبع داغ است. از دیگر اهداف عایق کاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بهینه سازی انرژی و ذخیره آن
نگهداری از دمای فرآیند
ممانعت از تبخیر، کنداکس، یخ زدگی و شکل گیری ترکیبات همانند هیدراته شدن
افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث در اثربرخورد با تجهیزات
ممانعت از افزایش دمای تجهیزات با احتمال آتش سوزی
نگهداری و حفظ سرما با استفاده از عایق الاستومری پافلکس
ممانعت از کنداکس شدن بر روی سطوح و یا سطوح زیرین که حامل سیال با دمای پایین می باشند.
یکنواخت نگه داشتن دمای فرآیند
محافظت از سازه و تجهیزات و تاسیسات در مقابل آتش و یا اتمسفر خورنده
ممانعت از لرزش صدا و جلوگیری از آلودگی های صوتی از فعالیت تجهیزات

عایق کاری حتی می تواند مواد سیال را در حالت مورد نیاز سیستم نگه دارد به عنوان مثال از جوشیدن، یخ زدن و یا کنداکس شدن آن ممانعت نماید. بدین جهت نیز از گرم کننده ها در عایق کاری استفاده می شود.

منبع: بیوگرافی و سوالات درباره عایق  الاستومری

با کرکره برقی از بسته بودن درب منزل یا محل کارتان آسوده خاطر باشید


در گذشته برای باز و بسته کردن درب پارکینگ یا مغازه و فروشگاه خود باید از ماشین پیاده می شدیم و یا به صورت دستی درب فروشگاه را چفت و قفل می کردیم و این خود دردسر های زیادی را برای ما ایجاد می کرد، یکی از این دردسر ها این بود که امکان دزدی و سرقت را برای سارقان فراهم می کرد، به این گونه که سارقان قفل و چفت دستی را می توانستند باز کنند و یا هنگامی که ما مشغول باز و بسته کردن درب پارکینگ هستیم از اتومیبلمان سرقت می کردند.

استفاده از کرکره برقی چه تأثیری بر زندگی ما گذاشته است.

امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری زندگی افراد را ساده کرده است و تأثیر زیادی بر زندگی ما گذاشته است. استفاده از کرکره برقی باعث شده که ما با خیال راحت و آسوده درب پارکینگ یا فروشگاه خود را تنها با یک ریموت ببندیم و دیگر لازم نیست به صورت دستی خودمان عمل باز و بسته کردن در را انجام دهیم کرکره برقی ضد سرقت که به درب اتوماتیک رولی هم معروف است دارای کیفیت بالایی و به صورت مستحکم و با دوام تولید می شود که در اندازه های مختلف ارائه می شود. کرکره برقی ظاهر و نمای ساختمان را خیلی زیبا و مناسب نشان می دهد و امنیت در را برای ساختمان، فروشگاه، کارگاه، انبار و غیره را تضمین می کند.

انواع کرکره برقی

کرکره برقی به انواع ذیل تقسیم بندی می شود:

سیستم سنترال که در این سیستم موتور در قسمت وسط و روی شفت قرار گرفته است که باعث گردش کرکره برقی می شود و چند عدد کاسه فنر برای بالا و پایین آوردن تیغه موتور در آن وجود دارد، البته این سیستم امروزه منسوخ شده است.

سیستم توبولار: در این مدل کرکره برقی موتور استوانه ای شکل به طول 6 سانتی متر وجود دارد که شفت را از یک طرف داخل می کند و باعث می شود که تیغه ها به دور شفت به چرخش دربیایند و عمل باز و بسته شدن را انجام دهند. این سیستم بیشتر در درب های کوچکتر قابل استفاده است.

سیستم ساید یا صنعتی: موتور در بیرون از لوله قرار می گیرد و محدودیت فضایی برای موتور وجود ندارد، بنابراین کرکره برقی در این سیستم موتورهای قوی تری دارد که برای استفاده درب های صنعتی و بزرگتر ایده آل تر می شود.

درب ریلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

درب ریلی یکی از جدیدترین انواع درهای الکترونیک است که امروزه برای ساختمان ها و مراکز صنعتی به کار می رود. معمولا درب ریلی چوبی در منازل دارای وزن و سایز کوچکتری هستند و قیمت پایین تری نسبت به درب ریلی که در سازمان ها و کارخانجات به کار می رود دارد به دلیل این که درب ریلی در کارخانجات در سایز و وزن بزرگتر ارائه می شود. در این درب کیت های ریلی به دو صورت مکانیکی و هیدرولیکی کار می کنند که از کیت های مکانیکی برای وزن متوسط و پایین تر و کیت های هیدرولیکی را برای تردد بیشتر و کاربردهای صنعتی به کار می برند.

ساختار درب ریلی چگونه است؟

یک لنگه درب که به طول 2 متر است به حالت کشویی بر روی ریل حرکت می کند و ورودی و خروجی را کامل باز می کند. به طور معمول هر درب ریلی 4 متر ریل دارد و اگر اندازه درب بیش از اندازه ریل باشد باید به اندازه هر یک متر اضافه بودن درب یک متر ریل در نظر گرفت. برای آشنایی کامل از انواع کرکره برقی شما نیز میتوانید مطلب کرکره برقی منحنی چیست ؟ را بخوانید

برای آشنایی و کسب اطلاعات درباره انواع درب های الکترونیکی در منازل، فروشگاه ها، کارخانجات، اداره جات و غیره و همچنین سفارش درب مورد نظر خود به سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما در تماس باشید.

منبع: کرکره برقی الکترو حفاظ