مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

معرفی ابزار پیش ساخته پلی یورتان

یکی از تکنیک های نوین در این صنعت ایجاد روش های نوین اجرا با بالاترین بهره ممکن در قسمت دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان می باشد که همچنان با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است که یکی از کارآمدترین آن ها استفاده از ابزارها و المان های پیش ساخته در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان می باشد که طی این سال ها توانست بهترین جایگزین روش های سنتی شود، روش های سنتی پرهزینه و زمان بر بود ولی با استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان این مشکل کاملا حل شد و همچنین این صنعت به خوبی توانست از خود دفاع کند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ابزار پلی یورتان که به عنوان جدیدترین و کارآمدترین جایگزین روش سنتی است بپردازیم، البته قبل از آن باید در مورد خود پلی یورتان و قابلیت های آن اشاره کنیم.

ابزار پلی یورتان در دهه ۱۹۳۰ توسط دکتر اوتو بایر اختراع شد. امروزه شکل ها و انواع مختلفی از ابزار پلی یورتان وجود دارد که از نظر ظاهری بسیار متفاوم می باشد. از این ابزار در زمینه های بسیاری مانند دکوراسیون، کفش سازی، تشک سازی و… استفاده می شود ولی ترکیبات شیمیایی آن ها تقریبا یکسان می باشد.

اگر بخواهیم پلی یورتان را از نظر علمی بیان کنیم، از دو جز شیمیایی به نام های پلیمر و یورتان ساخته شده. پلیمرها در طی یک فرآیند شیمیایی توسط گروه های یورتانی به هم پیوند زده می شوند و این ماده را بوجود می آورند. این ترکیب پلیمری محصولی پایدار، ایمن و بادوام ایجاد می کند که میلیون ها نفر هر روزه از آن استفاده می کند. باید بگویم که ابزار پلی یورتان برخلاف سایر ترکیبات مصنوعی، در برابر حرارت مقاوم می باشد و هنگام گرم شدن ذوب نمی شود.

انواع ابزار پلی یورتان

نقش انواع ابزار پلی یورتان با استفاده از این ابزارها می توان طرح ها و نقش های بسیار زیبا و چشم نوازی را در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان ایجاد کرد. به طور کلی می توان انواع ابزار پلی یورتان را به موارد زیر اشاره کرد:

گلویی های ساده
نور مخفی ها
استفاده در پیشانی سقف های کاذب و کناف
دور لوسترهای بزرگ و کوچک
گنبدهای ساده و طرح دار
انواع قاب های لوستر: این قسمت شامل لوسترهای زینتی، قاب لوستر پلی یورتان، قاب لوستر دایره ای برجسته، قاب لوستر ستاره ای، قاب مربعی، قاب حاشیه دار، قاب لوستر طرح دار و گنبدی….
انواع ابزار کربل: این دسته شامل ابزارهای کربل گوشه ای و گوشه ای طرح دار، ابزار کربل ستونی، ابزار کربل پلی یورتان، ابزار کربل فرشته، ابزار کربل نمای دور و …..
انواع ابزار شمایل: شامل ابزار پلی یورتان برجسته، ابزار شمایل پلی یورتان زینتی، ابزار شمایل طرح دار گل آویز، طرح دار سقف، گلدار هلال و…
انواع ابزار گلویی: انواع ابزار گلویی شامل پلی یورتان نقش دار، ابزار گلویی چند لایه مشبکی، ابزار گلویی زینتی گلدار، ابزار گلویی طرح برجسته، ابزار دو لایه کم عرض و چندین لایه ای، ابزار راه راه ساده و مدور، ابزار گلویی برجسته نما، ابزار گلویی پلی یورتان پاپیونی و ….مزایای استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان

فرم پذیر بودن، درجه انقباض و انبساط و کند سوز بودن که به این ویژگی خود خاموش شوندگی می گویند و مقاومت آن در برابر رطوبت، سرما و گرما، فشار و پوسیدگی، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی از خصوصیات خاص بودن ابزار پلی یورتان می باشد.

یکی از خصوصیاتی که باعث پرطرفدار شدن ابزار پلی یورتان شده است، خاصیت رنگ پذیر بودن آن می باشد که متناسب با سلیقه مشتری انواع متنوعی از رنگ ها، پتینه ها و ورق های طلا طیف وسیعی از انتخاب های این ابزار می باشد.
وزن سبک و کم این ابزار باعث شده که سرعت کار بالا برود، همچنین اقتصادی بودن آن باعث شده است که استقبال بالایی در صنعت ساختمان سازی و معماری از ابزار پلی یورتان صورت پذیرد. معماران داخلی ساختمان در سازه های لوکس از ابزار پیش ساخته پلی یورتان استفاده می کنند.
طراحی و بازسازی لوکس ساختمان، تغییر دکوراسیون ایجاد تنوع، بدون دردسر و نیاز به بنایی و گچبری دستی
از این ابزار در صنعت های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال در دیوار پوش های لوکس و برجسته، پوشش های برجسته و تزیینات دکوراتیو
مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی، ضربه و حشرات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.