مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

معرفی انواع گچبری پیش ساخته

استفاده از گچبری پیش ساخته دستی برای زیبا کردن بناهای ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد که همچنین قدمت طولانی دارد.


می توان گفت که گچبری یکی از هنرهای مورد علاقه ایرانیان است که نمونه های آن مانند گل وسط، قاب بندی و یا تزینات روی ستون در هر خانه ای مشاهده کرده اید. این تکنیک بسیار زیبا بصورت دستی انجام می شود که زحمت بسیاری دارد.

معرفی انواع گچبری پیش ساخته
وقتی محبوبیت سبک دکوراسیون افزایش پیدا کرد، کم کم استفاده از گچبری کاهش یافت، ولی باز هم در منازل لاکچری با سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود؛ به این دلیل که گچبری کلاسیک باشکوه تر و مجلل تر از هر ابزار دیگری است.

انواع
بصورت کلی گچبری پیش ساخته برای فضاهایی با سبک دکوراسیون سلطنتی و مجلل استفاده می شود، به ویژه سازه هایی که ارتفاع سقف بلندی نیز داشته باشند. چنین تکنیکی قطعا ارزان نمی باشد اما نسبت به گچکاری هزینه پایین تری دارد. هر چه وسعت فضا بیشتر باشد، هزینه پروژه نیز افزایش پیدا می کند. طراحی های کلاسیک معمولا هزینه یک و نیم تا دو برابر طراحی های مدرن را دارد، همچنین عوامل زیر در قیمت پروژه نیز تاثیر می گذارد:

نوع قالب
کیفیت گچ مصرفی
پیچیدگی طرح و نقشه
نحوه قالب سازی
نوع ابزار های مورد نیاز
بهترین فرد برای گچبری
ابزار گچی مورد نیاز

گچبری پیش ساخته چیست

در این تکنیک، همانطور که از نامش مشخص است ابتدا طرح مورد نظر در کارگاه قالب زده می شود، در اصل قالب را با گچ خیس پر می کنند و پس از خشک شدن ابزار گچی شما برای نصب آماده می شود. شما برای چسباندن گچبری پیش ساخته روی دیوار باید از چسب های مخصوص استفاده کنید، برای اینکه این روش ابتدا باید ابزار گچی خشک شود سپس اقدام به نصب آن کنید باعث راحتی کار خواهد شد.

گچبری پیش ساخته لامپ
یکی از مناسب ترین و بهترین کاربردهای ابزار گچی برای تزیین دور لامپ و سقف می باشد. شما می توانید از طرح های گرد یا رینگ مانند با تزیینات شلوغ و ساده استفاده کنید. این ابزار در اتاق خواب بسیار کاربردی می باشد.

گچبری پیش ساخته دور لوستر
به یاد داشته باشید که اگر گچبری با تکنیک نورپردازی همراه شود، زیبایی سقف را دو برابر می کند. گچبری دور لوستر مانند دور لامپ می باشد و شما می توانید از طرح های ساده تری استفاده کنید تا از جلوه لوستر شما کاسته نشود.

ابزار پیش ساخته سقف پذیرایی
بهترین کاربرد ابزار گچی در فضای سالن و پذیرایی منزل می باشد؛ به این دلیل که گچبری فضای پذیرایی شما را دو برابر خواهد کرد. شما همچنین می توانید این تکنیک را برای دور لوستر و قاب بندی نیز استفاده کنید، همچنین برای تزیین دیوارها، دور شومینه، ستون ها و غیره ... مورد استفاده قرار می گیرد.
گچبری سقف چیست

یکی از کاربردهای گچبری می توان به گچبری سقف ساختمان اشاره کرد، برای مثال دور لوستر، اپن آشپزخانه، حاشیه های سقف را می توان به زیبایی هر چه تمام تر با استفاده از این گچبری تزیین کرد. همچنین شما باید به فاکتورهایی مانند محل قرار گیری چراغ ها و میزان نوردهی فضا توجه کنید.

معرفی انواع گچبری پیش ساخته

اینگونه پیاده سازی ابزار گچبری سقف برای سالن پذیرایی و سالن های مجلل مناسب می باشد. اگر فضای شما بزرگ و وسیع نیست، از انتخاب رنگ های تیره پرهیز کنید. همچنین برای فضاهای کم نور و تاریک توصیه می شود که به رنگ گچی سفید اکتفا کنند تا خانه روشن تر دیده شود.

مقایسه ابزار گچی دستی و گچبری پیش ساخته
در گچبری سنتی یا دستی چون همه کار بصورت دستی انجام می شود از سرعت پایینی برخوردار است و اتلاف انرژی و مواد اولیه در آن نیز بالا می باشد؛ به همین دلیل دستمزد نیروی کار آن بالاتر از گچبری سقف می باشد. چون ابزار گچی وزن سنگینی دارد، امکان نصب در همه جا برای آن وجود ندارد. اما برای پخش گچبری پلی یورتان با دکارت استور تماس بگیرید.
منبع: خرید ابزار پیش ساخته پلی یورتان