مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

تری دی پانل ها چگونه اجرا می شوند؟

اجرای این پانل ها شامل اجرهای فونداسیون ها، نصب پانل ها، اجرای اتصالات، بازشوها و تاسیسات بتن پاشی می باشند، در مرحله اجرای فونداسیون براساس پلان ساختمان، آرماتورها کارگذاشته می شوند.

در این مراحل ها میلگردهایی به قطر 10 میلی متر و ارتفاع 40 سانتی متر در فاصله های 40 سانتی متری قرار گرفته می شوند. این میلگردها برای نصب پانل مورد استفاده قرار می گیرند.

این پانل ها در فاصله های 40 سانتی متری از همدیگر قرار می گیرند. پس از نصب این تری دی پانل ها، مکان درب و پنجره ها مشخص شده است و با استفاده از اتصالاتی حصیری ساده و گونیا می توان آن ها را تقویت کرد.
[عکس: 07.jpg]

پس از اجرای این مراحل، نوبت به اجرای تاسیسات می رسد. تاسیسات برقی و مکانیکی تا قبل از بتن پاشی پانل ها باید انجام شود، آنچه که خیلی اهمیت دارد در این پانل ها، باید دیوار ها هم تراز یکدیگر باشند.

بعد از اجرای تاسیسات و کنترل تراز دیوارها، نوبت به بتن پاشی می رسد، انجام این کار به صورت دستی و با استفاده از ماشین بتن پاشی باید انجام شود.

اما اجرا و تولید کننده تری دی پانل باید به گونه ای باشد که انتقال نیروهای جانبی به آن ها به درستی صورت پذیرد. ضخامت این گونه پانل ها نسبت به نمونه های غیر باربر بیش تر می باشد.

یک نکته ای که خیلی مهم می باشد این است که باید شاتکریت خشک باشد. بتن پاشی باید در 2 مرحله انجام شود پس از آنکه از مقاومت بالای پانل ها اطمینان حاصل کردید باید تا 48 ساعت سطح بتن را مرطوب نگه دارید.

تری دی پانل ها چه شرایطی برای نگهداری و حمل و نقل آن ها وجود دارد؟

باید پانل ها روی سکوهای مناسب نگهداری شود تا در حمل و نقل آسیبی نبینند.
در انجام بارگیری باید اقدامات لازم را در جهت عدم تابیدگی و خمیدگی پانل ها انجام شود.
مراحل بارگیری پانل ها باید به آرامی و بدون هیچ ضربه ای انجام شود.
باید پانل ها دور از تابش نور مستقیم، بارش باران، رطوبت، تغییرات حرارتی وآلودگی های محیطی باشند.
تری دی پانل ها باید دور از مواد آتش زا، حرارت مستقیم و مواد حلال مانند هیدروکربن ها ( بنزین، نفت و ...) نگهداری شوند.
مزایای تری دی پانل 3 بعدی


دارای وزن کمی می باشند.
مقاومت بالایی در برابر زلزله، طوفان و تخریب دارند.
خیلی سبک هستند همین باعث کاهش وزن ساختمان تا 25 درصد می شود.
به راحتی قابل حمل و نقل می باشند.
مقاومت بالایی در برابر حرارت، سرما، گرما، رطوبت و صدا دارند.
یک مانع خوبی در برابر نفوذ حشرات به داخل ساختمان است.
ایمنی بالایی دارند و در برابر آتش مقاوم هستند.
باعث کمتر شدن مصرف بتن و آهن در سازه ساختمان می شود.
باعث کاهش هزینه های اجرایی ساختمان می شود، محصول خوبی است و به راحتی نصب می شود.
به خاطر طرح های متنوع و منعطف بودن آن، آزادی عمل به نصاب و معمار ساختمان می دهد.
در این بخش به تفاوت مهم تر دی پانل سه بعدی و ساندویچ پانل می پردازیم.ساندویچ پانل از 5 لایه تشکیل شده که دو لایه آن محافظ درونی و بیرونی که از جنس گالوانیزه و آلومنیوم می باشد که با چسب مخصوص برای چسباندن لایه بیرونی با عایق میانی استفاده می کنند. لایه پنجم آن یک لایه میانی از جنس پلی یورتان، پشم سنگ و ... است. لایه دوم شبکه ای مفتول می باشد که بهم جوش خورده تا از عایق ها محافظت کنند و لایه سوم آن یک لایه بتن است.در تری دی پانل سه بعدی، بعد از عایق مش فولادی قرار داده می شود، صفحات 3 بعدی در ابعاد بازشوها یکسری محدودیت هایی دارند و امکان بازیافت مصالح استفاده شده و استفاده مجدد دوباره آن ها تا به امروز وجود ندارد.نکته ای که باید عرض کنم؛ نصب ساندویچ پانل در 4 مرحله تمام می شود ولی نصب تر دی پانل در 8 مرحله به اتمام می رسد.

منبع: 3d پانل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.