مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

بیوگرافی و سوالات درباره عایق الاستومری


به خاطر اینکه که فوم الاستومریک نسوز EPDM و یا عایق های الاستومری حرارتی نسبت به عایق پشم شیشه به مقداربسیار زیادی برتری دارد، امروزه در صنعت تأسیسات مکانیکی به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بیرونی عایق به صورت نرم و بادوامی است که مقاومت بالایی در مقابل انباشته شدن آلودگی و رطوبت، از خود نشان می دهد؛ بنابراز رشد عوامل بیماری زا و قارچی مقابله می کند. چون عایق STI FLEX دارای سطح مقاومتی بالایی است، اگر بخواهیم با عایق پشم شیشه و سایرعایق هایی از قبیل عایق های سنتی و قدیمی مقایسه کنیم، مقاومت بیشتری (از نظر ضربه دیدن) می باشد.

فوم الاستومری عایق الاستومریک یا عایق های الاستومری فوم چسبدار نسوز STI FLEX اگرحتی بر اثرضربات مکانیکی آسیب ببیند،آن قسمتی که آسیب دیده است نیز در مقابل رشد قارچ و جذب رطوبت ها و باکتری ها مقاومت خود را دارد. سلول بسته عایق حرارتی فوم الاستومری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و باکتری به پوشش و یا کاوری نیازی ندارد؛ چون ساختار سلول بسته آن معمولا و اصولا آب را به هیچ وجه جذب خود نمی نماید.
دیگر ویژگی های این عایق ها:

در مقابل خوردگی ها مقاومت دارد.
در برابر نفوذ بخار آب ضریب مقاومت بسیار بالای دارد.
بسیار سبک است و وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب است.
در شرایط نامطلوب آب و هوایی در برابر خوردگی ها مقاوم است.
با محیط زیستی که بدون انتشار گازهای CFC و HCFCباشد سازگار است.
پایین بودن ضریب انتقال حرارت آن مشخص است.
نصب کردن آن ودر صورت خرابی تعمیر آن کار آسان و سریعی است.
در برابر انتقال صدا در کانال های هوا و لوله ها ازمقاومت بالا برخوردار است.
در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن ها مقاومت بالایی دارد.
در برابر روغنها، اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.
ریزگرد و غباربه هیچ عنوان تولید نمی کند.
قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد.
در مقابل فشار و ضربه مقاوم است.
غیر سمی است.
امکان رشد قارچ ها و باکتری ها وجود ندارد.

سوالاتی در باره ی عایق الاستومری

1.بازدهی این عایق ها در مقایسه با انواع دیگر آن چه قدر است؟ آیا از نظر قیمت رقابت پذیر است؟

چون عایق های الاستومری از ضریب انتقال پایینی برخوردار است به همین خاطر در زمان طولانی تری بر خلاف دیگر عایق ها ثابت می ماند که همین امر موجب این می شود که بازدهی بیشتر شود همچنین مواد عایق در مقابل نفوذ بخار آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند به گونه ای که بعد از نصب به هبچ گونه حایل رطوبتی(ماستیک، بخاربند ویا…) نیاز ندارند.اگرچه پشم سنگ و پشم شیشه نسبت به این عایق ها ارزان ترهستند اما به خاطر اینکه این عایق ها از پوشش مضاعف جداگانه بی نیاز هستند. داشتن عمر مفید بالا که باعث بازدهی بسیار مفید می شود ونصب آن بسیار آسان و سریع است و چون امکان استفاده بالا دارد کم هزینه می شود و نسبت به عایق های دیگر مقرون به صرفه تر است.

کاربرد این عایق ها در چه صنعتی است؟

قابلیت استفاده از این عایق ها در انواع صنعت ها مثل صنعت ساختمان، صنعت ماشین آلات صنعتی ، صنعت خودروسازی وصنایع پتروشیمی است.

آیا مواد اولیه آن وارداتی است؟

مواد اولیه ای که برای این محصول استفاده می شود از ایتالیا وارد می شود. عایق الاستومری عموما جای عایق های سنتی را گرفته است چون فواید زیادی نسبت به عایق های دیگر دارند که میتوان یکی از این موارد را به مانگاری آن ها اشاره کرد در حقیقت این عایق 30 سال ماندگاری دارد وبه هیچ عنوان خوردگی روی سطح آن نخواهیم داشت و در مکان هایی پاکیزه مثل بیمارستان ها از لحاظ بهداشتی جای عایق های سنتی را گرفته است.

ویژگی هایی که قبل از نصب عایق های الاستومری باید در نظر گرفته شود:

قبل از نصب عایق و انجام عایق کاری باید ویژگی های عایق الاستومری پافلکس توجه کنیم . وجود این ویژگی ها سبب ایجاد تفاوتهایی با عایق های دیگر است.

از مهمترین مشخصه های این نوع عایق های پافلکس با کیفیت میزان دمای حرارتی پایین و پایین بودن میزان رسانایی حرارتی آن امی باشد. هر عایقی باید مشخصه های ویژه ای را دارا باشد تا بیشترین کارآیی را داشته باشد.
عایق کاری به چه منظور انجام می شود؟

در عایق کاری حرارتی هدف اصلی کاهش حداکثری میزان حرارت از منبع داغ است. از دیگر اهداف عایق کاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بهینه سازی انرژی و ذخیره آن
نگهداری از دمای فرآیند
ممانعت از تبخیر، کنداکس، یخ زدگی و شکل گیری ترکیبات همانند هیدراته شدن
افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث در اثربرخورد با تجهیزات
ممانعت از افزایش دمای تجهیزات با احتمال آتش سوزی
نگهداری و حفظ سرما با استفاده از عایق الاستومری پافلکس
ممانعت از کنداکس شدن بر روی سطوح و یا سطوح زیرین که حامل سیال با دمای پایین می باشند.
یکنواخت نگه داشتن دمای فرآیند
محافظت از سازه و تجهیزات و تاسیسات در مقابل آتش و یا اتمسفر خورنده
ممانعت از لرزش صدا و جلوگیری از آلودگی های صوتی از فعالیت تجهیزات

عایق کاری حتی می تواند مواد سیال را در حالت مورد نیاز سیستم نگه دارد به عنوان مثال از جوشیدن، یخ زدن و یا کنداکس شدن آن ممانعت نماید. بدین جهت نیز از گرم کننده ها در عایق کاری استفاده می شود.

منبع: بیوگرافی و سوالات درباره عایق  الاستومری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.