مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

مقالات دکوراسیون داخلی و ساختمانی

عوامل چیزی که برای کار روی دیوار ها در دکوراسیون داخلی انتخاب میکنید چه در مورد شخصیت ،حال و هوای سبک و چه در مورد ابعاد اندازه ظاهری آن می توان تفاوت اشکاری ایجاد کند.

گچبری پیش ساخته





برای خانواده های ایرانی از زمان های قدیم معماری و گچبری سقف پذیرایی بسیار مهم بود و معماران مربوطه بایستی برای این قسمت اهمیت زیادی قائل میشدند.


به همین خاطر از آن زمان گچبری ساختمان به خصوص گچبری و گچبری سقف آشپزخانه مهم بوده. امروزه گچبری جزو دکوراسیون داخلی محسوب می شود و از آن به عنوان یک روش سنتی یاد می کنند.

توجه داشته باشید که گچبری سقف پذیرایی و آشپزخانه و یا اتاق خواب باید توسط گچکاران حرفه ای انجام شود. این افراد معمولا روی کار خود تخصص دارند و با حساسیت های زیادی که دارند کار را بهترین شکل انجام می دهند؛ همچنین کیفیک کار برای این افراد از همه چیز مهم تر است. بنابراین این کار را حتما به دست این افراد ماهر بسپارید؛ زیرا سقف خانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه به حساب می آید و باعث شیک تر شدن خانه می شود و جلوه های بسیار زیبایی به خانه ی شما می بخشد.
گچبری سقف



یکی از اصلی ترین بخش های هر خانه یا هر مکانی، سقف می باشد. اگر سقف موجود در هر خانه یا مکانی را با استفاده از روش های مناسب زیباتر کنید، به زیبایی و جذابیت کل آن مکان افزوده اید. شما می توانید با استفاده از گچبری سقف پذیرایی، محیطی زیبا و جذاب را برای خود و سایرین فراهم کنید.

در عصر امروز با توجه به پیشرفت علم در تمام زمینه ها، روش های متعددی برای تغییر دکوراسیون سقف وجود دارد. این موارد عبارتند از گچبری های متنوع سقف، کناف ها و بسیاری مورد دیگر. اما با وجود این موارد برای دکوراسیون سقف، محبوب ترین و پرطرفدارترین مورد برای زیباتر کردن سقف، گچبری می باشد.

برخی از افراد با شنیدن کلمه ی گچبری ممکن است گمان کنند که منظور از آن، گچبری های سبک قدیمی می باشد. اما این افراد بهتر است بدانند که امروزه گچبری پیش ساخته سقف به سبک های مدرن تبدیل شده است که با هر سلیقه ای سازگاری دارد و مورد پسند همگان می باشد. با این وجود گچبری سقف پذیرایی یا آشپزخانه بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون داخلی می باشد.

انتخاب رنگ گچبری



یکی از مواردی که باید در زمان گچبری به آن دقت کرد، رنگ گچبری می باشد. بهتر است بدانید که اگر قصد دارید منزلتان بزرگتر دیده شود حتما رنگ سفید را برای گچبری سقف پذیرایی انتخاب کنید. اما اگر بنا بر هر دلیلی مایل به سفید بودن رنگ سقف نیستید بهتر است در انتخاب رنگ آن به موارد زیر توجه کنید:

مورد اولی که باید برای انتخاب رنگ گچبری به آن توجه کرد، رنگ کفپوش می باشد. یعنی اگر رنگ کفپوش مکانی که قرار است گچبری سقف انجام شود تیره است، باید رنگ گچبری را روشن انتخاب کنید و برعکس.

مورد دومی که در انتخاب رنگ گچبری حائز اهمیت است، نور منزل می باشد. یعنی اگر خانه ی شما کم نور و تاریک می باشد باید برای گچبری سقف پذیرایی رنگ روشنی را انتخاب کنید تا به این وسیله باعث روشن تر شدن خانه شوید.

مورد سومی که باید در زمان انتخاب رنگ سقف در نظر گرفت، اندازه خانه می باشد. یعنی اگر خانه ای کوچک با سقفی کوتاه دارید، به هیچ عنوان رنگ های تیره را برای گچبری سقف پذیرایی انتخاب نکنید. شما می توایند با استفاده از رنگ های روشن، خانه اتان را بزرگتر و سقف را بلند تر جلوه دهید.

مورد بعدی که می توانید با توجه به آن راحت تر رنگ گچبری خانه اتان را انتخاب کنید، توجه به رنگ مبلمان تان می باشد. شما می توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی اتان از رنگ مبلمان و جزئیات آن ایده بگیرد. مثلا می توان از رنگ های کوسن مبل برای گچبری استفاده کنید و یا با توجه به رنگ کابینت، رنگ گچبری سقف آشپزخانه را انتخاب کنید.
گچبری سقف پذیرایی

مهترین قسمت هر خانه ای سالن پذیرایی آن می باشد. به همین خاطر باید برای زیباتر شدن آن کارهای بیشتری انجام داد. این سالن از این جهت از دیگر بخش های خانه مهم تر است که مهمان اولین مکانی که به چشمش میخورد، سالن پذیرایی می باشد.

بنابراین برای زیباتر کردن سالن پذیرایی باید اقداماتی را انجام داد. یکی از این اقدمات که تاثیر بسزایی روی زیباتر شدن آن دارد، گچبری سقف پذیرایی می باشد. شما بعد از اینکه ساختار ساختمان یعنی همان سقف و دیورا ها را زیباتر کردید می توانید به سراغ وسایل داخلی یعنی همان مبلمان و میز ناهار خوری بروید.

توجه داشته باشید که معمولا دکوراسیون داخلی فقط برای یکبار اتفاق میوفتد، بنابراین بهتر است در انتخاب نوع و مدل آن دقت لازم انجام شود مخصوصا زمانی که می خواهید سقف پذیرایی را زیباتر کنید بایستی مدل و طرح مورد نظر را به درستی انتخاب کنید که بعد از گذشت مدت زمانی دل شما را نزند و شما را خسته نکند.

ولی اگر این امکان را دارید که هر سال ساختار اصلی را تغییر دهید می توانید هر رنگ و طرحی که می خواهید را انتخاب کنید و سال بعد آن را تغییر دهید.

شما برای تغییر ساختار اصلی خانه اتان می توانید از انواع مختلف گچبری پذیرایی، گچبری آشپزخانه و یا گچبری سقف اتاق استفاده کنید و برای زیباتر کردن اتاق های خانه نیز می توانید از گچبری دیوار ها استفاده کنید و خانه اتان را زیباتر و جذاب تر کنید.

شما می توانید برای سقف پذیرایی خود از گچبری ساده برای زیبایی بیشتر استفاده کنید و در این گچبری ساده از نور های مخفی برای جلوه دار تر شدن و زیباتر شدن سقف خانه ی خود استفاده کنید.

چنانچه شما ساختار اصلی خانه یعنی سقف و دیوار های زیبا و شیکی را ایجاد کنید، بدون شک دکوراسیون داخلی بی نظیری را نیز برای منزل خود ایجاد کرده اید.

منبع: گچبری پیش ساخته

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.